Är GAS överlägset T-Röd, egentligen..? Inte när det börjar bli kallt är min slutsats.

OT om lek, allvar, principer och allmän vänlighet :)

TS förefaller envis och döv för andras argument. (...)
??? TS har ju t o m skaffat och/eller testat andras prylar och knep, fast de handlade om gas :)
(...) en av de viktiga principerna i en meningsfull diskussion är att man kan tänka sig att ändra åsikt baserat på de fakta som presenteras. Om man redan från början har bestämt sig för att man aldrig kommer att ändra åsikt så är diskussionen meningslös.
Så enkelt är det väl inte? Dels vet man ju inte på förhand om någon deltagande kommer att ändra åsikt, och dels är det IMHO inte ointressant att få reda på hur andra tänker, även om man inte håller med?
Det är inget fel i att tala om vad man tycker och gillar, samt varför man gör det. (...) Jag uppskattar att ta del av det även om jag vanligen själv tycker annorlunda.
Exakt så.

Snälla alla gravallvarliga och principfasta: den här vindlande tråden har ju varit innehållsrik, bitvis matnyttig och informativ, bitvis belysande för hur olika man kan tänka och känna - samt inte minst full av nyfiken lekfullhet och stillsam humor. Tonen har varit respektfull och lyssnande, erfarenheter har växlats, i vissa fall t o m testats - vad kan man mer begära?

Tack, Trådstartaren :)

Så enkelt är det väl inte? Dels vet man ju inte på förhand om någon deltagande kommer att ändra åsikt, och dels är det IMHO inte ointressant att få reda på hur andra tänker, även om man inte håller med?
Exakt så.

Det är inte huruvida nån annan är beredd att ändra åsikt som är frågan, det är huruvida man själv är beredd att göra det. Om man själv inte är beredd att ändra åsikt är det kontraproduktivt att starta diskussionen.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
OT (forts)

Det är inte huruvida nån annan är beredd att ändra åsikt som är frågan, det är huruvida man själv är beredd att göra det. Om man själv inte är beredd att ändra åsikt är det kontraproduktivt att starta diskussionen.
Jag skrev - med flit - "någon deltagande", dvs alla inkl. "man själv" - men det blev kanske inte så glasklart :).

Är du också alkoholromantiker?! Kul!

Jag hänger inte med i din tabell (är jag trött?), men är inte The Cone så effektiv att andelen alkohol sjunker relativt gas d.v.s. brännvärdet i gas resp. alkohol är nog rimligt, men jag trodde the Cone+10-12 tillsammans gav avsevärt mindre förluster..?

Absolut! Tycker det är mycket mysigare än gas! :) Använder man riktigt bränsle slipper man ju allt vad sot heter.

Detta är baserat på Andrew Skurka's setup tror jag så Caldera Cone blir klart effektivare än såhär, helt rätt. Samt att om du har en capillary stove istället för en katt så blir det säkert ännu lite bättre. Bara att testa (vilket ju är en stor del av det skojiga).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips