Är du skogsmulle el prylnörd?

Detta uttryck måste jag vända mig emot! Du kopplar här ihop en religiös grupp med dina egna pejorativa värderingar om gruppen ifråga. Hade du istället skrivit "klätterterrorister" hade jag inte brytt mig. Hade du lika gärna kunnat skriva "Helsportkristna"? Tror inte det... Om du hade kunnat göra det - varför gjorde du det inte? Skäms!

Senast ändrad:
Detta uttryck måste jag vända mig emot! Du kopplar här ihop en religiös grupp med dina egna pejorativa värderingar om gruppen ifråga. Hade du istället skrivit "klätterterrorister" hade jag inte brytt mig. Hade du lika gärna kunnat skriva "Helsportkristna"? Tror inte det... Om du hade kunnat göra det - varför gjorde du det inte? Skäms!

Är du inte lite väl petig nu?
Hela meningen lyder :

"IBLAND är det dock en å annan "präst" som hittar in på topicen för oombedd frälsning, vara det månde "Hillebaner", "Klättermuslimer", "Lundhaginduer"... eller bara någon av de vanliga "krypit fram från under sin sten"-hjältarna."

Och vidare i samma tema av olika trosinriktingar:

"...karta-kompass-kottar-å-granruske-mullorna och en å annan butter ensam-är-stark-munk"

Påminner mig mer om en dekal jag såg på en bil, med följande uttalande:
"Jag är inte rasist - jag hatar ALLA!"

Balanserat och pekar inte ut någon särskild gruppering...;)

thomas

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Prylnördismen är den enda sanna tron,ärligt talat så blir den starkare o starkare för varje vecka fast jag varken vill eller har råd med..

Sedär...

"Hade du lika gärna kunnat skriva "Helsportkristna"? Tror inte det... Om du hade kunnat göra det - varför gjorde du det inte? Skäms!"

Bernard Gui är här och hälsar på... ;)

"Jag är inte rasist - jag hatar ALLA!" - den var rolig !

En kille som inte skäms ett smack

Direkt när någon skämtar lite här på forat så blir de världens liv o påhopp,alla e så jäkla allvarliga! Slappna av fö faaaan..
Jävla! Super UL-geyyare.. haha...

Senast ändrad:

Och hur vågar du associera "klättermuslimer" med "klätterterrorister"?
Man ska inte kasta glas i stenhus.

Det gör jag inte och det gjorde jag inte. Ordet innan Klättermuslimer var Hillebaner vilket är ju en "ordlek" med en viss reaktionär grupp som härjar bland annat i Afghanistan. Där har du associationen du är ute efter.

Till min stora fasa har jag märkt en trend. Jag börjar allt mer gå från skogsmulle till prylnörd. Istället för gummistövlar från ica blir det Lundhags-kängor osv osv.

Det gör jag inte och det gjorde jag inte. Ordet innan Klättermuslimer var Hillebaner vilket är ju en "ordlek" med en viss reaktionär grupp som härjar bland annat i Afghanistan. Där har du associationen du är ute efter.

Sån utmärkt pk-hycklare du är. Bedömt bryr sig ingen. Men Du gör bort sig åt det grövsta när du associerar muslimer med terrorister i ett försök att verka förnärmad av att nån gjorde sig harmlöst rolig med ordet muslim.

Komedi.

Vad som fungerar.

Använder själv vad jag vet fungerar efter många dagar/nätter i skiftande terräng och årstid. Nämnas bör väl att jag brukar vara ute 10-14 dagar.

Sommar / Vinter
Norröna Para Ranger (120l) / Pulka + en liten (~30l) ryggsäck
Carinthia Tropen / Carinthia Defence 6
EtaExpress / OmniFuel + EtaPower 2,7l
Exped Synmat 7 LW
Hilleberg Tarra

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips