Är det nån osm testat dom här?

Re: Re: Re: Kopia sam vanligt

Peifen; sa:
orren86; sa:
MikeRait; sa:
Nere i danmark där jag bor ligger prisnivån på haglöfs och fjällräven betydligt lägre än i Sverige.

Har samma erfarenhet från Finland. Fjällräven ligger ca 10-15% billigare, Haglöfs har ca samma rikt pris i Finland som Sverige men de reas ut hela tiden överallt.

En dansk familj på besök på Grövelsjöns fjällstation (där jag jobbar i vinter) köpte massor med Fjällrävenkläder, just för att det var så mycket dyrare i Danmark. Pappan tog en skjorta som exempel, han sa att den skulle ha kostat 100 danska kronor mer där.
Är det ryggsäckar och annan utrustning som är dyr där? Finns det kanske prisskillnader i olika delar av landet?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

avslutad210712

Gäst
Var in på Intersport i Torneå och det som slog mig var att priserna på utrustning (framförallt Haglöfs) inte kändes lägre än i Sverige utan snarare tvärtom. Däremot verkar de ha rea på kläder varenda gång jag är in och man verkar kunna köpa både GTX- och dunkläder till väldigt bra priser

Re: Re: Re: Re: Kopia sam vanligt

Är det ryggsäckar och annan utrustning som är dyr där? Finns det kanske prisskillnader i olika delar av landet?

Förlåt, jag menade naturligtvis "billig" där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips