Ändra typfil på Garmin Prime [Astro 220]

Köpte Garmin Prime kartan över mitt jaktområde.
Till min stora besvikelse så överrensstämmer inte färgerna i handenheten [Astro 220] med färgerna i mapsource på datorn. Skogen är turkos eller blåaktig :( Antar att Prime är gjort för enheter med bättre upplösning etc.
Någon som har mixtrat till en typ fil eller liknande som gör att kartans färger bli detsamma i garminenheten som i mapsource? Fil mottages i så fall mer än gärna! Har testat att mixtra själv med : http://ati.land.cz/gps/typdecomp/editor.cgi utan större framgång.

Pröva med basecamp

Testa med basecamp istället för mapsource , installera densamma , plugga in astro`n och vänta en stund ,det tar ett tag innan basecamp laddat in hela kartan
Tala gärna om hur det lyckas
Mikael

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Köpte Garmin Prime kartan över mitt jaktområde.
Till min stora besvikelse så överrensstämmer inte färgerna i handenheten [Astro 220] med färgerna i mapsource på datorn. Skogen är turkos eller blåaktig
Det är lite olika färgåtergivning på Mapsource och olika GPS:er.

Testa att ställa in lite olika färger på skogs-TYP-erna och se vilken du trivs bäst med. Prime är lätt att TYP:a eftersom TYP:en bara innehåller de objekt som verkligen används i kartan.

Fick hjälp av Kenta. Har suttit och mixtrat ytterligare sedan dess och börjar bli rätt nöjd nu. Nu ser färgerna lite skumma ut i mapsource, men bra i handenheten :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips