Ägare till Atlas

Blev jag idag. Efter att ha letat ryggsäck i flera veckor fastnade jag till slut för en Berghaus Atlas.

Jag ville ha ryggsäcken Ryggsäck och inte en ryggsäck med lika många funktioner som en victorinox kniv.

Baskraven var enkel, stilren, inte en massa onödiga remmar och inga transformer anlag som trollar fram magväskor och sittdynor av topplock och dyligt.

Lastade upp den med 21 kilo och gick runt en 30 minuter med den. Bärsystemet var helt perfekt för mig och efter tillböjning av skenorna så satt den som smäck på ryggen.

Nu längtar jag verkligen ut för att prova den i dess ändamålsenliga miljö.

Känner igen det där...

Jag beställde själv en Atlas i juni som inte kom förren i september så jag fick inte med den på min årliga fjällvandring.
Snart är det tillräckligt varmt för min (flickväns)sovsäck så då blir det en kort vandring i det lågalpina Halland.

Själv har jag inte vågat ge mig på skenböjning ännu, fast varje gång ngn skriver om det så blir jag sugen att prova... :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kommer kanske att köpa en atlas också men jag skulle vilja se hur sidoväskorna ser ut när dom är ihop monterade, har sökt lite på nätet men inte någon bild som visar just dom. Men ni kanske har en digitalkamera till hands?

Jag skulle bli mycket tacksam om ni tog er tid att fixa fram en bild. Ni får gärna göra andra poseringar med säcken på er om ni skulle vilja det också :)

//Tommy

zlate; sa:
Jag kommer kanske att köpa en atlas också men jag skulle vilja se hur sidoväskorna ser ut när dom är ihop monterade, har sökt lite på nätet men inte någon bild som visar just dom. Men ni kanske har en digitalkamera till hands?

Sidofickorna blir inte en "skön" ryggsäck, men fullt funktionsduglig till att bära typ en termos och några mackor. Kanske om man skulle fixa lite bättre remmar så...

/Ulf

ok, ulf

Har som sakt inte sett denna ryggsäck i verkligheten men för att få förståelse hur det funkar så måste jag kanske åka till någon återförsäljare. Det blir väll Stockholm skulle jag tro, eller ingen som råkar veta om någon butik i umeå har dom? (man kan ju alltid hoppas)
Tror inte utebutiken har den iaf, känner inte till någon fler i trakten.

En liten varning bara, sidofickornas volym brukar anges till 10 liter/st. Det är i såfall ganska små litrar, jag lutar nog mer åt att det är 7-8. Borsett från det så är de guld värda, en sidoficka sitter perfekt på ryggen, två blir lite brett och lite sladdrigt men det funkar det också.

Leif...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips