Addnature/Outdoorexp.

Jag upptäckte just att addnature och outdoorexperten verka ha gått ihop eller hur kan sidorna annars vara exakt likadana. Har de samma ägare? Tragiskt isf.

Jämför dessa avdelningar inom paddling. Samma varor och samma priser.

Ja de har samma ägare nu.

Jag har inte följt utveckligen hela tiden och vet därför inte om det fanns någon mellansteg, men Addnature var ju med i tyska internetstores (som var del av Robert Benkos samling) och man kan ju vara typ glad att dom finns kvar på någon sätt.
Skrev lite om det för typ 2 år sen.

Bara synd att butiken på Birgel Jarlsgatan inte längre finns.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tycker det är en tråkig utveckling att butikerna får samma priser och samma produkter. Blir ju lite kartellkänsla över det när samma ägare bestämmer allt. Jag kommer undvika handla där nu.
Nu är det inte många kvar förutom Outnorth man kan handla från då i sverige, men de kanske går ihop med Stadium Outlet eller Biltema snart.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips