Abisko just nu=?

Är det någon som vet hur förhållandena kring Abisko är för tillfället gällande snömångd och väta? Är det vandringsbart på kungsleden eller värdelöst? Andra tips?Tänkte dra å vandra lite i helgen.

MVH Erik Thorsell

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
De kamerorna är jag väl bekantad med så nä tyvärr, tack ändå! Hade velat ha en akutell lägesrapport från en person på plats

Runt stationen är det bart. Jag har inte försökt gå in i parken, förmodligen behöver man inte gå mer än ett par hundra meter in i skogen för att stöta på djupa snöfält utan någon som helst bärighet. Snöskor fungerar nog bäst just nu, på skidor och på kängor går det förmogligen lika dåligt.

Vill du ut så rekommenderar jag turskidåkning ifrån Riksgränsen/Katterjokk istället. Dom har över en meter snö kvar och det var kalasfint under helgen som gick.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips