Blir Garmin Venu X1 en eTrex-dödare?

Garmin har nu släppt en ny klocka, Venu X1, med bl.a. 2" AMOLED-skärm och full autorouting. https://www.garmin.com/sv-SE/p/1510465/

Å med tanke på att Garmins e-Trex 22x/32x har 2,2" skärm, så funderar jag på om det inte Garmin Venu X1 kan bli dödsstöten för Garmins e-Trex serie.

Visst saknas dubbla frekvenser och multiband, samt att batteritiden är väl kort för längre turer utan laddning. Men jag tror ändå att många skulle föredra 2" på handleden istället för 2,2" i handen...
/Niklas

Med tanke på prisskillnaden och alla extra funktioner man får betala för när det kommer till Venu X1 är det helt klart olika målgrupper. De konkurrerar inte i samma liga.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Intressant men kartprenumeration gillar jag inte kan man få in lantmäteriets Min Karta?

Skärmen 448 x 486 bildpunkter med diagonal bilddiameter 51,2 mm (2″) 1304 kvadratmillimeter skärmyta är begränsande. Kan man spegla .obalans display?

Thure

Intressant men kartprenumeration gillar jag inte kan man få in lantmäteriets Min Karta?

Skärmen 448 x 486 bildpunkter med diagonal bilddiameter 51,2 mm (2″) 1304 kvadratmillimeter skärmyta är begränsande. Kan man spegla .obalans display?

Thure
Vad gäller kartor behöver du inte prenumerera, du kan köpa en karta eller ladda ner gratis. De som är gratis har dock inte samma detaljrikedom. Går även att göra egna kartor men det är lite mer avancerat.

Jag tror nog inte du kan spegla skärmen från din mobil. I alla fall inte utan någon tredjeparts app. Ty Garmin har väl inte gjort någon mobil sedan Nuvi phones dagar, som var väl för ca 15 år sedan...

Å Venu X1 borde väl funka med TopoSweden 7, varför du inte behöver någon kartprenumeration inom Sveriges gränser.
/Niklas

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips