Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Intressant att det funkar med silent cap. Jag har inte Polaris själv men misstänker någon slags fabrikationsfel. Kanske för fet eller för mager bränsle/luftblandning ovanpå plåten?
Går det att tända lite längre ned med tändsticka under brännarplåten?
Noivs på blandbrtänslekök men undrar om köket verkligen ska gå att köra med samma munstycken för alla olika bränslen?
När @Polar300 (/Odd) får syn på denna tråden får du nog facit, han brukar ha snorkoll på friluftskök och dess bränslen och delar sin klokskap frikostigt här.
Har en kompis som hade exakt samma problem.
Gick nittionio gånger av hundra inte att tända, och när det väl tände så gick det det väldigt dåligt och slockade efter en stund.
Det hjälpte inte att rengöra munstycket.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...