7TM med stepin

clindh

Forumvärd
Kul grej, men om man inte orkar böja på knäna för att knäppa bindniningen - varför åka telisar :)

Jag hade ett par Voile med stepin för många år sedan, en liknande konstruktion. Men det funkade sådär.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
För min

del skulle jag uppskatta en lite smidigare lösning på framför allt fångremmen. Jag har fixat till en fångrem från bakre delen av bindningen som har dubbelfunktionen att minska risken att bindningen går upp genom att hävstången släpper klacken. Skulle det inträffa löses inte skistoppern ut och då är det risk att skidan försvinner iväg långt bort.

Bekvämligheten med stepin tar tyvärr inte bort den problematiken med 7TM om jag förstår rätt.

Thure
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.