7TM med stepin

clindh

Forumvärd
Kul grej, men om man inte orkar böja på knäna för att knäppa bindniningen - varför åka telisar :)

Jag hade ett par Voile med stepin för många år sedan, en liknande konstruktion. Men det funkade sådär.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
För min

del skulle jag uppskatta en lite smidigare lösning på framför allt fångremmen. Jag har fixat till en fångrem från bakre delen av bindningen som har dubbelfunktionen att minska risken att bindningen går upp genom att hävstången släpper klacken. Skulle det inträffa löses inte skistoppern ut och då är det risk att skidan försvinner iväg långt bort.

Bekvämligheten med stepin tar tyvärr inte bort den problematiken med 7TM om jag förstår rätt.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips