20 mil på en dag?

Tack än en gång!

Vi hade tänkt vi skulle tälta och ha all mat med oss från början, men vi ska snacka igenom det igen så får vi se hur det blir :)

Återkommer nog med fler frågor och information!

//Fredde

Det går utmärkt om ni börjar träna nu...inte jätteroligt men det kommer gå. Jag gjorde det i somras. Nu har jag prövat det och kommer inte göra om det. Lagade egen mat, sov i både tält och motell. Körde ca 22-25 mil per dag de dagar som det gick när man inte skulle med färjor eller annat. Ett hett tips är att använda chamois-creme. Mycket och ofta.

Naturligtvis kan det skita sig om det ösregnar, man får punkteringar stup i kvarten eller andra problem. Men ni borde försöka i alla fall.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Racer och vandrarhem

Har precis kommit hem ifrån en cykling Stockholm - Östersund - Umeå ca 90 mil på 5 dagar så nog går det men då cyklade jag nästan utan packning endast lite ombyte och på en racer. Sov gjorde jag på vandrarhem. Upp lägget var cykla 3-4 timmar luncha 1 timme och sedan cykla dom sista 3-4 timmarna (snittfart 25-30 km/h).

Med full packning (tält mm.) blir det en helt annan sak då det är svårt att hålla en bra snittfart.

Lycka till

Tommy

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips