2 problem med Garmin 60C

Jag har en Garmin 60C, men lite handhavndebekymmer

När jag skall navigera efter en rutt som jag har skapat i MapSource får jag meddelandet
"Ruttberäknigsfel, Inga vägar finns i närheten av rutten"
I GPS:en har jag European metro guide, Fri Pro.
(Det är i GPS:en jag får felmeddelandet).
Vad gör jag för fel?

-----------------------------------------

Sedan hade jag skapat fina egna waypointsymboler och i MapSource såg det jättebra ut, men i GPS:en syntes det bara en liten grön plutt.

Jag listade ut att själva symbolen ej laddades ned tiill GPS:en, utan endast waypionten.
Finns det något sätt att föra över själva symbolen till GPS:en?

ranchn; sa:
När jag skall navigera efter en rutt som jag har skapat i MapSource får jag meddelandet
"Ruttberäknigsfel, Inga vägar finns i närheten av rutten"
I GPS:en har jag European metro guide, Fri Pro.
(Det är i GPS:en jag får felmeddelandet).
Vad gör jag för fel?

Metroguide har normalt sett inte autoroute-funktioner när den väl är laddad till din GPS. Det går att trixa ner, sök på forumet om du vill veta mera.

Fri Pro har inte alls autoroute, återstår baskartan...
Men då måste du ha europeisk baskarta, o vara nära stora vägar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Du må gå til garmin.com og finne et program som heter Ximage for å kunne overføre egna waypointsynboler til GPS.

Autorouting med Garmin krever enten City Select , utgående vare, eller City Navigator.

Søk etter garpatch, de jhar mye morro med Metroguide eller http://www.geodude.nl

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips