1-pers tält till mildare vinter!?

hej!

vad tror ni krävs för -5 till -10 C i småländskt snöfall? har tittat på hilleberg akto och msr hubba hp. akton är 1800 kr dyrare...

tacksam för tips!

mathias

Jag har ett msr hubba (dvs inte HP) Ska ut och testa detta i snön lör-sön, har inte testat det i minusgrader än. Återkommer med resultat på det.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Då var man hemma! Är riktigt nöjd med resultatet. Tältet fungerade perfekt. Inte mycket kondens att prata om. Bara lite frost/is på tältpinnarna men duken var torr och fin vad jag kunde se i alla fall. En nackdel med det vanliga hubba är ju att det bara är nät längst ner så om det blåser blåser det nästan rakt igenom tältet, Det märkte jag under min vandring i sommras. Men det problemet slipper man ju på HP som har tyg istället. Vädret var nästintill vindstilla med 1-2 minusgrader.

tack för input! ja, du har rätt i det, det är kanske HP man ska köra om det är lite kallt och blåsigt. nu har jag en nöt att knäcka. har kollat på terra novas laser comp också. verkar ju vara ett prisvärt alternativ till akto bla, och lätt!. skönt det hade varit om de bara fanns två tält att välja på, eller inte....

återkommer när jag fattat ett beslut!

blev ett Tarptent Scarp 1 till slut!

Kolla in den uppdaterade versionen för 2010. Ser klockrent ut. Bör komma en avi i posten imorgon, men en sunkig tullavgift inkluderad men men...

Återkommer med testinfo framöver!

/M

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips