Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-05-18, 14:23
brglnd brglnd är inte uppkopplad

Tips kajakköp

Hej!
Skulle vilja ha lite tips inför kajakköp.
Har tänkt försöka testpaddla innan köp men vill ha tips på vilka modeller jag ska kika efter.
Är nybörjare, 170 cm lång och väger 50 kilo, kommer paddla i älv/Östersjökusten och har inte tänkt lägga en förmögenhet utan vill gärna hitta nåt till ett rätt ok pris. Vilka modeller ska jag titta på tycker ni? Tacksam för tips!

Senast redigerad av brglnd den 2020-05-18 klockan 14:33
Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 20:05
thureb thureb är inte uppkopplad

En äldre VKV Kåre Anita eller Lisa bör du ha med i provpaddlingsprojektet. Prisvärda trevliga och med stabilt 2:a handsvärde.

Thure
Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 10:19
igs igs är inte uppkopplad

Fler frågor måste besvaras förs

Det är några basfrågor som är viktiga priset har du beskrivit men sen hur ska du använda kajaken ,ska den transporteras jämt på biltaket är vikten viktig och ska du kör mest långturer är stuvutrymmet viktigt sen är materialet viktigt jag själv kör Marlin Prilite och är nöjd med den.
Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 11:52
ålänning ålänning är inte uppkopplad

Östersjökusten? Menar du inomskärs eller vill du ut på havet? Ganska stor skillnad på det också. Och hur mycket utrustning vill du kunna släpa med? Satsar du på övernattningsturer?
Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 14:01
brglnd brglnd är inte uppkopplad

Tack! Inser att jag var lite vag. Det är dagsturer som är aktuellt, så någon större packning behöver inte få plats. Kommer att hålla mig inomskärs. Bor ca 100 m från vattnet så kommer främst att paddla hemmavid men vill gärna kunna ta den på takräcke och åka några mil med den.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:43.

Logga in