Bo och sova Tält, Sovsäckar, Hotell?

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-02-11, 11:45
_tobbe_ _tobbe_ är inte uppkopplad

Upphängning hammock!

Vad har ni för upphängning till eran hammock? Jag har prövat lite olika men skulle vilja hitta något smidigare. Jag funderar nu på whoopie sling. Vad föredrar ni?
Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 13:30
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Gjorde några egna whoppisar förut, men tycker materialet fransar upp sig för mycket så använder inte dem längre. Köpte ett expedkit som också är UL och funkar fint. Färdiga öglor för karbinhaken. Tar minimal plats i påsen.
Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 15:25
_tobbe_ _tobbe_ är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Calexico Visa inlägg
Gjorde några egna whoppisar förut, men tycker materialet fransar upp sig för mycket så använder inte dem längre. Köpte ett expedkit som också är UL och funkar fint. Färdiga öglor för karbinhaken. Tar minimal plats i påsen.
Ja det kitet har jag kollat på. Ser smidigt ut.
Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 16:10
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av _tobbe_ Visa inlägg
Ja det kitet har jag kollat på. Ser smidigt ut.
ja, det är smidigt. Det enda jag saknar är något längre treehuggers. De är kanske i kortaste laget om man har grova träd.
Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 08:20
BTO BTO är inte uppkopplad

Har använt whoopie slings senaste två åren. Fungerar men kan inte påstå att jag tycker de är jättebra.
Har nu köpt två stycken Beetle Buckles från Dutchware och satt dyneema loopar i ändarna på hammocken. Vikten har ökat något men faktiskt mindre än väntat. Har inte fälttestat detta än men känns otroligt smidigt vid testuppsättning.
Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 10:52
Kotten Kotten är inte uppkopplad

Själv använder jag ett slags "daisy chains" från, tror jag Eno, som jag tycker fungerar väldigt bra. De är breda nog att funka som tree huggers, men långa nog att kunna få till en ordentlig upphängning även om det är flera meter mellan träden man använder.

Det är den lösning jag tycker fungerar bäst och snabbast för mig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.

Logga in