Spektakulär vandring/topptur längs vägen Kiruna-Lofoten

Vi ska på familjesemester till Lofoten och utgår från Kiruna. 5-åringen bär jag men 8- och 11-åringen får gå själva. Var kan vi stanna längs vägen, eller med en omväg, och vandra uppför ett vackert berg? Eventuell övernattning i tält eller stuga kan övervägas men stuga föredras.
Tack!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Är inne på en kvällssoltur upp på Nuolja med hjälp av liften, och en dagstur till Trollsjön från Låktatjåkka-stationen. Det verkar vara ganska väderokänsligt och barnvänligt.

Daltinden vid Rombaksfjorden

Kan rekommendera Daltinden utanför Narvik. Superfin utsikt över fjorden en godvädersdag.

Bilagor

• 20881827_10155242683644270_6350915270354234139_n.jpg
    20881827_10155242683644270_6350915270354234139_n.jpg
    87.1 KB · Visningar: 578
Är inne på en kvällssoltur upp på Nuolja med hjälp av liften, och en dagstur till Trollsjön från Låktatjåkka-stationen. Det verkar vara ganska väderokänsligt och barnvänligt.

Låkta - Trollsjön fram och tillbaka skulle jag säga är en tuff dagstur för barn. Backen upp från Låkta jvgstation till fjällstationen skulle jag inte vilja avsluta en lång dag med om jag har trötta barn i sällskapet.

/M

Låkta - Trollsjön fram och tillbaka skulle jag säga är en tuff dagstur för barn. Backen upp från Låkta jvgstation till fjällstationen skulle jag inte vilja avsluta en lång dag med om jag har trötta barn i sällskapet.

/M

Ser att jag var väldigt otydlig, jag menade från Låkta-tågstationen/vägen, vilket borde innebära ca 5km enkel väg med lite lagom höjdmeter till Trollsjön.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips