Hammock, please help

Tjena på er.
Har fått upp ögonen för hammocks. Tänkte att det är väl en enkel match att fixa..
Nu en vecka senare, efter 100 talet lästa tester och Youtubande är jag mer förvirrad än någonsin.

Söker efter:
Vettig längd, 190 cm är jag
Bug safe, även underfrån, samt ett vettigt nät upptill
Helst låg vikt
Gärna ett som går att beställa i Sverige, men det är inget krav

Ge mig ditt bästa tips.

Thanks

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vi är ett par stycken som köpte tidigare i år (samma Hennessyhammock båda två, om jag minns rätt). Tror ingen av oss har testat än.

Nåt jag lärde mig, ivf när det gäller Hennessy, är att det ska vara dubbel botten om den ska vara helt myggsäker.

Det är svårt, för läster man engelskspråkiga forum, där så klart den mesta informationen finns, är de flesta märken det pratas om amerikanska och säljs bara från tillverkarnas egna sajter. Hade inte heller lust att köpa från USA med pålagor och svårighet att returnera, så det begränsade urvalet för mig. Valde i princip bara mellan DDHammocks och Hennessy, som både kan köpas från England.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips