Nepal utan guide

No worries! Då det är många här på Utsidan som är intresserade av Nepal och då jag bor och jobbar här så känns det naturligt att det "ligger på mig" att rapportera det jag vet 😊
Hoppas att din tremånaders-vandring blir av å så får du hojta till när du kommer till Kathmandu så bjuder jag på en kaffe 😉
//Christina

Tack så mycket :)

Om det verkligen blir av så hör jag av mig, om inte annat så hoppas jag på att få med någon (trekking) topp också. Då vill jag garanterat ha proffs som hjälper mig.

Tack så mycket :)

Om det verkligen blir av så hör jag av mig, om inte annat så hoppas jag på att få med någon (trekking) topp också. Då vill jag garanterat ha proffs som hjälper mig.

Härligt! Vi har många fina toppar här nere, bara att höra av dig så kan jag tipsa om de roligaste klättringarna!
/C

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är nu bestämt att alla utländska vandrare i Nepal endast får vandra med registrerade trekkingföretag och licensierade trekkingguider. Solovandring är alltså numera förbjudet i Nepal, oavsett område.

TAAN (Trekking Agencies' Association of Nepal) skickade ut denna information ....

Jag skulle kalla det här för ett vårtecken .... TAAN har gått ut med samma sorts utskick minst tre gånger på de senaste fyra-fem åren , och presenterat det som officiella beslut. Som aldrig har hänt när det kommer till kritan. Du hittar lätt flera trådar om det här på Trip Advisors och Lonely Planets Nepal forum.

Fast inte fullt så här seriöst...

Jag har hämtat ut våra TIMS på TAANS kontor sedan 2007, vilket inte går i år, så lite skillnad är det nog...

:) Christina

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips