Trekking Utrikes: Alperna, Himalaya ...

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-10-01, 12:57
dmchris dmchris är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Narcisse Visa inlägg
No worries! Då det är många här på Utsidan som är intresserade av Nepal och då jag bor och jobbar här så känns det naturligt att det "ligger på mig" att rapportera det jag vet 😊
Hoppas att din tremånaders-vandring blir av å så får du hojta till när du kommer till Kathmandu så bjuder jag på en kaffe 😉
//Christina
Tack så mycket

Om det verkligen blir av så hör jag av mig, om inte annat så hoppas jag på att få med någon (trekking) topp också. Då vill jag garanterat ha proffs som hjälper mig.
Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 15:16
Narcisse Narcisse är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av dmchris Visa inlägg
Tack så mycket

Om det verkligen blir av så hör jag av mig, om inte annat så hoppas jag på att få med någon (trekking) topp också. Då vill jag garanterat ha proffs som hjälper mig.
Härligt! Vi har många fina toppar här nere, bara att höra av dig så kan jag tipsa om de roligaste klättringarna!
/C
Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 08:12
goser goser är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Narcisse Visa inlägg

Det är nu bestämt att alla utländska vandrare i Nepal endast får vandra med registrerade trekkingföretag och licensierade trekkingguider. Solovandring är alltså numera förbjudet i Nepal, oavsett område.

TAAN (Trekking Agencies' Association of Nepal) skickade ut denna information ....

Jag skulle kalla det här för ett vårtecken .... TAAN har gått ut med samma sorts utskick minst tre gånger på de senaste fyra-fem åren , och presenterat det som officiella beslut. Som aldrig har hänt när det kommer till kritan. Du hittar lätt flera trådar om det här på Trip Advisors och Lonely Planets Nepal forum.
Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 10:15
Narcisse Narcisse är inte uppkopplad

Fast inte fullt så här seriöst...

Jag har hämtat ut våra TIMS på TAANS kontor sedan 2007, vilket inte går i år, så lite skillnad är det nog...

Christina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:52.

Logga in