Flugfiske i Skåne?

Hejsan,

Kommer att fira påsken i Skåne i år och hade då tänkt passa på att försöka fiska lite.

Problemet är att jag inte har en susning om var jag kan doppa kroken.

Jag kommer att spendera påsken i Klippan så nått bra vatten därikring skulle passa bra.

/Andreas

Krokdopp!

schizo; sa:
Hejsan,

Kommer att fira påsken i Skåne i år och hade då tänkt passa på att försöka fiska lite.

Jag kommer att spendera påsken i Klippan så nått bra vatten därikring skulle passa bra.

/Andreas
Tycker själv att Harrys i helsingborg var rätt så doppvänligt! Det ligger ju ganska nära Klippan också?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Krokdopp!

Pastor Hälge; sa:
schizo; sa:
Hejsan,

/Andreas
Tycker själv att Harrys i helsingborg var rätt så doppvänligt! Det ligger ju ganska nära Klippan också?
Och båten? Swea? Borde oxå funka.

/Håkan

Re: Re: Krokdopp!

Håkan K; sa:
Pastor Hälge; sa:
schizo; sa:
Hejsan,

/Andreas
Och båten? Swea? Borde oxå funka.

/Håkan
Sorry,hänger inte med där! Är inte SÅ bevandrad i skåneterrängen!

Lödde/Kävlinge Å ska väl vara bland dom bästa fiskevattnen i Sverige. Ligger ett par mil norr om Malmö. Många rekord har tagits där.
Sedan finns det en Å som rinner genom Sjöbo kommun som är ganska bra också (kommer inte ihåg vad den heter).

Annars finns det gott om sjöar runt om hela skåne, nu är jag ingen flugfiskare själv så jag vet inte vilka som är bäst.

Vanligt fiske kan man stort sett fiska överallt, hela kusten och massor med sjöar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips