Att vara stugvärd

Återkommer snart med en liten berättelse men jag skrev lite på min blogg som du kan läsa här under tiden :)

http://cykelochuteliv.outdrr.com/category/stugvard/

Kort sammanfattat så var det kanon där jag var i alla fall!

Var förbi i slutet av augusti/september på Gåsen tillsammans med syrran! Kul att läsa vad du skrev på bloggen. Inga bilder på fina hunden dock? Kommer inte ihåg vad hon hette men något med storm iallafall, kanske Orkan eller så?
 
Var förbi i slutet av augusti/september på Gåsen tillsammans med syrran! Kul att läsa vad du skrev på bloggen. Inga bilder på fina hunden dock? Kommer inte ihåg vad hon hette men något med storm iallafall, kanske Orkan eller så?

Du har så rätt så :) Han heter Quling och är fortfarande en fjällhund som hänger med på det mesta. Kanske jag skulle flika in en snygg bild på honom i kommande inlägg då han gör sig bra på bild (Tycker i alla fall husse).
 
Tack för läsningen! Kul att det blev en lyckad vistelse vid Gåsen.

Provade duschen 2010 när vi stannade vid stugan. Utsikten gjorde att temperaturen på vattnet verkligen inte hade någon betydelse. Det gällde dock att inte vara särskilt pryd då några fått för sig att den bästa tältplatsen var strax nedanför, i sluttningen där öppningen är. :)

I höstas torkade faktiskt duschen och vattenhålet ut då det var så soligt och varmt ända till slutet av Sep och många gäster var ledsna för att duschen inte fungerade för det är ju en av de finaste duscharna man kan tvätta sig i :)
 
Jag har inte full semester så kan inte köra en hel period men funderar på att joina Stuglöparen i Jämtland och springa och lösa av några värdar om allt går i lås och om de har behov av mig:)
 
Hej,

Väcker en gammal tråd som jag tyckte verkar lämplig för min fråga. Är det någon som varit stugvärd med småbarn? Har det fungerat bra? Har STF några synpunkter på det? Hur små barn har det i så fall handlat om?

Det skulle vara intressant att var stugvärd men skulle vilja få det till att hela familjen kan vara med

All input är av intresse
Tack
 
Hej. Jag har ingen egen erfarenhet av det men har bestämt för mig att en familj med barn var stugvärdar i Aktse för ca 15 (?) år sedan. Mvh Rickard
 
I somras i Tarrekaise-stugan var det ett stugvärdspar med ett barn i åldern max 5 år. Kan hända att det var två barn till och med.

Jag tvekar för att jag aldrig såg vare sig mamman eller barnen. Jag minns att jag tyckte det var litet synd om dem. Veckan innan vi kom dit hade det varit så mycket mygg att det "vällde" ut ur kaminen. De kom in via skorstenen.
När vi kom dit var myggfritt men istället 32 grader varmt.

Under hela deras tid där hade det varit osannolika mängder huggorm i det höga gräset på stugområdet, så de hade varit ganska mycket inomhus

Vet inte vilka regler det är angående barn, men så var det =)
 
En arbetskollega har haft barn med sig. Både hon och mannen är stugvärdar. Barnen var dock inte så små, tror ca 7 (2st) och 9 år första gången. Verkar ha haft det mysigt, men det beror ju på hur bra barnen är på att sysselsätta sig utan wifi.
 
I augusti när vi övernattade i Såmmarlappastugan var där en kvinnlig stugvärd med sin dotter som var ca 8 år. De var tillfälligt där för den riktiga stugvärden hade blivit sjuk. Det var en go liten unge och en del av gästerna satt och spelade kort med henne och pratade med henne, så just i vårt fall tror jag att både ungen och vi trivdes. Är inte särskilt barnvänlig av mig, men som gäst tycker jag att stugvärdar med barn är ok så länge som barnen beter sig. Gäller för övrigt också gäster med barn.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.