Bo och sova Tält, Sovsäckar, Hotell?

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 4.84 i medelbetyg (37 röster). Visningsalternativ
Gammal 2019-04-15, 19:24
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Jag frågade ju ovan om hammocken har några fästpunkter på sidorna så de kan spännas ut. Vad jag förstår är det så det brukar lösas. Och ärtskidan var väl Cuba Colas problem med hur hans hammock uppförde sig.
Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 19:28

Förresten Cuba Cola, vet inte riktigt om du kollar efter en annan hammock redan, men det finns något som kallas Bridge Hammock. De har anordningar som spänner ut den, lite som en vanlig trädgårdshängmatta. De ska vara väldigt plana De blir tyngre förstås och är mer vippbenägna, större risk att man trillar ur.
Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 22:08
Cuba Cola Cuba Cola är inte uppkopplad

Japp, har koll på Brigde hammocks. Men jag inser att jag gjort många nybörjarmisstag, och ska ge min hammock en ärlig chans innan jag ser efter någon ny.

Tack för alla goda råd, jag återkommer efter fler tester.

MVH L-O
Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 22:11

Tycker jag låter smart. Du är ett steg före mig ivf.
Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 22:46
gurney gurney är inte uppkopplad

Jag använder en gammal solmadrass som underlag i min Hennessey. Funkar perfekt. Den är helt still i hammocken och aldrig frusit.
Svara med citat
Gammal 2019-06-13, 08:16
Kastvind Kastvind är inte uppkopplad

Inatt provade jag mitt hemmagjord myggnät till hängmattan. Det är inte knottsäkert. Många av dem blev kvar utanför men inte alla

Hur som helst - jag letade efter ett snabbt och enkelt sätt att sova ute när tillfälle ges och är mycket nöjd med hängmatta och undertäcke! Nu har jag gjort en åslina av biltemas fallskärmslina och där hängt upp ett myggnät också.
Tarp köpte jag efter råden här men har inte använt den ännu. Jag har köpt allt från Momojord, de är mycket bra.
Jag har nu sovit ute en natt i månaden i ett år och det lär jag fortsätta med.
Svara med citat
Gammal Igår, 13:23
Joakimst Joakimst är uppkopplad nu

Xxl har bra pris nu på exped Travel hammock lite plus, 399. I plusvarianten ingår upphängningssystem. Någon som testat kvaliteten på denna? Gillar Exped generellt men inte klämt på deras hängmattor.

Jag köpte på vinst och förlust när priset ändå var så lågt för att testa. Tänker att den är framför allt till min son eller bara för att kunna ha med som viloplats på dagsturer.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Svara med citat
Gammal Igår, 15:30
Calexico Calexico är inte uppkopplad

jag har en exped travel. basvarianten och den funkar fint hemma i trädgården, har sovit i den 1 gång och det funkade väl, men kunde varit lite längre för detta.

använder deras upphängningskit till alla mina hammockar. klart nöjd med dessa iom den låga vikten och lilla volymen de tar upp plus enkelheten.
Svara med citat
Gammal Igår, 21:38
Joakimst Joakimst är uppkopplad nu

Citat:
Ursprungligen postat av Calexico Visa inlägg
jag har en exped travel. basvarianten och den funkar fint hemma i trädgården, har sovit i den 1 gång och det funkade väl, men kunde varit lite längre för detta.

använder deras upphängningskit till alla mina hammockar. klart nöjd med dessa iom den låga vikten och lilla volymen de tar upp plus enkelheten.
Ok, kul! Lite oklart i specen om upphängningskitet är så flexibelt på lite-varianten. Men har annars en Kammok och deras "python straps" som är kanon.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:54.