Modifieria Hennessy Hammock

Hej! Jag har tummen mitt i näven och behöver hjälp med att modifiera min Hennessy Hammock, modellen som saknar dragkedja, och som man går in i från botten. Min tanke är att ta bort öppningen i botten och istället ha en dragkedja med den här modellen:

http://www.2qzqhammockhanger.com/page15.html

Jag har frågat flera skräddare, men ingen verkar vilja ta sig an ett sånt projekt. Vet nån av er här på utsidan.se någon som kan fixa det här?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skräddare/ skomakare överlag verkar ha svårt för egna projekt som man frågar dom om, i alla fall här i Norrköping. Dom varken vet eller kan annat än att tillverka en hemnyckel eller limma nån skosula... Jag har turen som har en dotter som är duktig på symaskin och tillmötesgående när pappa förklarar hur han vill ha det.
Remmar, pulkakapell, packpåsar och packsäck till kanoten och nu sist en 300 liters packsäck i GoreTex till min nya fjällpulka.

Skaffa en gammal symaskin och försök själv, det kan bara bli fel och tråd går att sprätta upp, jag ska själv lära mej att köra maskin så jag slipper att be om hjälp...
"En bra karl reder sig själv" som det heter, eller..?
Husqvarna ZigZag är en klassiker som klarar grov tråd och tjocka tyger/ remmar m.m.

6a00e551a8b934883400e5527ab4778833-320pi

Ja, i normala fall hade jag nog antagit den utmaningen, men med tanke på en liten treåring rännandes runt och brist på både tid och symaskin är det nog bättre att jag lejer bort just det här, om jag nu hittar någon vill säga.

Det är ju bara när mygg och knott är för jävliga som det behövs nåt myggnät så nu till vintern så ska jag göra en egen hängmatta. Kan va skönt att slippa nät och dragkedjor plus att jag vill ha en matta med längre ligglängd... Jag har en Exped Scout Hammock som är bra men lite för kort, vid huvud och fotändan så smalnar den av så jag gillar den inte.
Jag hade tänkt att göra enligt den här filmen och då slipper man ju sy, helt perfekt..!

http://youtu.be/ceuXNuQqcYw

Ja, i normala fall hade jag nog antagit den utmaningen, men med tanke på en liten treåring rännandes runt och brist på både tid och symaskin är det nog bättre att jag lejer bort just det här, om jag nu hittar någon vill säga.

Du köper en ny DD för en femhundring, en tarp har du redan till din HH..? Tror nog inte att skräddaren är särskilt billigare...

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips