Vart köpa kemisk ren bensin?

Naturkompaniet

Naturkompaniet säljer Primus egen bensin. Tror den kostar runt en hundring för två liter. Inte provat, men den borde ju va optimal. Ska själv köpa den....
 
Sladdrig flaska

I färgaffären och på Bauhaus kostade i fjol 1 liter heptan 40-50 kronor. Men plastflaskan verkar i mitt tycke väldigt tunn och ”sladdrig”. Det är möjligt att plasten är ”seg” och stark, men jag skulle definitivt dra mig för att ha den flaskan med bensin i, nerpackad bland andra saker.

Per Brune
 
Re: Sladdrig flaska

Brune; sa:
I färgaffären och på Bauhaus kostade i fjol 1 liter heptan 40-50 kronor. Men plastflaskan verkar i mitt tycke väldigt tunn och ”sladdrig”. Det är möjligt att plasten är ”seg” och stark, men jag skulle definitivt dra mig för att ha den flaskan med bensin i, nerpackad bland andra saker.

Per Brune
Du använder ju en alu flaska på tur,ialla fall gör jag det
 
Re: Naturkompaniet

lenpau; sa:
Naturkompaniet säljer Primus egen bensin. Tror den kostar runt en hundring för två liter. Inte provat, men den borde ju va optimal. Ska själv köpa den....

199:-för 2,5 liter på Naturkompaniet. Köpte 1 liter på Färgtema nu för 50:- i stället.
 
Det lär funka bra; har man multifuelkök ska man ju inte precis vara hänvisad till originalbensin om det ska vara nån vits med det hela... :)
 
Köpte på ICA senast.. Var dock en liten flaska och har inte koll på literpriset. Men kolla definitivt där innan Naturkompaniet eller liknande butiker..
 

avslutad210712

Gäst
Har inte kollat nyligt men har för mig att när jag såg Primus Powerfuel (tror jag det heter) så reagerade jag över att den var billigare på naturkompaniet än vad heptanen var på färgaffären.

Kan dock återkomma med svar relativt snart eftersom jag avser att inhandla någon liter troligen under dagen :)
 
KLAGER; sa:

43,60 per liter (109/2,5) är nog i paritet med färghandeln och Bauhaus (se mitt förra inlägg). Normalt är ett lägre literpris vid större förpackning.

Att tänka på om man inte är storkonsument av bränsle, är att det försvinner (avdunstar?) bränsle med tiden ur en öppnad förpackning, oavsett hur hårt man stängt korken. Detta är i alla fall min erfarenhet med bränsle i plastdunkar.

Per Brune
 

avslutad210712

Gäst
Brune; sa:
KLAGER; sa:

43,60 per liter (109/2,5) är nog i paritet med färghandeln och Bauhaus (se mitt förra inlägg). Normalt är ett lägre literpris vid större förpackning.

Att tänka på om man inte är storkonsument av bränsle, är att det försvinner (avdunstar?) bränsle med tiden ur en öppnad förpackning, oavsett hur hårt man stängt korken. Detta är i alla fall min erfarenhet med bränsle i plastdunkar.

Per Brune

49 kr/lit tog färghandeln för ett år sedan när jag köpte på litersflaskor och beskedet jag fick då var att det inte fanns större förpackningar att ta hem. Har tidigare köpt fyralitersdunkar som hade samma literpris som enliters. Primus storlek på 2,5 liter är ganska perfekt för min del för en dryg veckas tur på två personer på vintern. Om bensinen kostar 43 eller 49 kr/lit spelar ingen roll med tanke på att jag gör av med några liter per år utan det är mest för att en liten dunk känns enklare att hantera än tre enlitersflaskor. Hade dock trott att primus skulle ta med för sin "märkesbensin" än vad färghandeln tar så därför var jag överraskad över att det var tvärtom.
 
Håller med om att man kunde tro annat.

Kan även upplysa om att "färghandeln" kan ordna 5-litersdunk i klassisk blank plåt. Samma literspris 49:-.
Det stod även sådana dunkar på min färghandel. Inget man stoppar i ryggsäcken dock.

Om ni har 2,5 liter bensin, hur mycket kaffe bär ni då??
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Heikkinen Vart köpa kork till bränsleflaskor? Kök och brännare 13
Nordiska Motorcyklister The Cone - Trail Designs// Vart köpa inom EU? Kök och brännare 2
DanielJm Köpa gas till msr windburner vart? Kök och brännare 5
pelka Vart kan man köpa TiLite? Kök och brännare 3
Moga Vart hittar man den här tipi-vedspisen? Kök och brännare 5
MickeD etaPower MF - vart tog markskyddet vägen? Kök och brännare 7
MatteBE Jetboil, biligast vart? Kök och brännare 1
KillerKaninen Vart köper jag billig gas ? Kök och brännare 1
Silvii Köpa gas på Sicilien Kök och brännare 2
Armas Hjälp med att köpa multi-brännare till mitt Trangia Kök och brännare 6
Viktorious Vilket kök bör jag köpa? Kök och brännare 6
busnicke Vilket kök ska jag köpa? Kök och brännare 15
LonelyWolf köpa gas på teneriffa??? Kök och brännare 8
1145 Var köpa Coleman-kök i Sverige Kök och brännare 6
friluftsrookie Köpa kök Kök och brännare 19
sladdis Köpa gas i sydamerika? Kök och brännare 4
Frienergi Köpa Kap-Artic kök Kök och brännare 3
The_Lost_Cyclist Köpa gaskök i Sverige som passar "amerikanska" behållare? Kök och brännare 12
pelle.k Köpa Trangia kök Kök och brännare 13
xtrem Går en så här att köpa i Sverige Kök och brännare 10
Jonas_K4_9596 Gällivare - var kan man köpa Primus 4-season-gas? Kök och brännare 11
CaSte Köpa gas på Irland? Kök och brännare 2
linkis Vilket kök tycker ni att jag sak köpa? Kök och brännare 6
personnvik Vilket kök ska jag köpa? Kök och brännare 16
lisis Vad för kök skall jag köpa? Kök och brännare 3
martin1g Var kan jag köpa Karrimor Powerpak ?? Kök och brännare 7
1145 Jetboil, något att köpa? Kök och brännare 12
e98og Var köpa oljelykta? Kök och brännare 2
adventure_transport Bygga/köpa solugn Kök och brännare 2
tango var köpa optimus nova billigast? Kök och brännare 3
Kalle E Korkat köpa dyr termos Kök och brännare 28
fjelltur Var köpa KAP arctic? Kök och brännare 6
sb_stefan Vad ska jag köpa för kök? Kök och brännare 19
1145 Var köpa Optimus Loke 85 Kök och brännare 4
Snödrivan Bensinpris kemisk ren bensin i dag Kök och brännare 0
limosa Billig kemisk ren bensin? Kök och brännare 37
koskenkorva kemisk ren bensin Kök och brännare 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.