Svårt i spenaten i Sarek?

Närmast borde det vara Nammasj, och den bakom borde vara Ridok. Längst bort...kan det vara Låddebakte?

Stämmer fint!

Här är en bild till från ungefär samma plats, som bättre visar terrängen under din pil:

2618eeaf49613429d8a17c2c9d128dc2.jpg

Google Earth är toppenbra

Jag gillar Google Earth.
Här en bild som kanske liknar de två bilder som är inlagda i denna tråd.

Bilagor

• Rapa2.jpg
    Rapa2.jpg
    33.2 KB · Visningar: 401

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Fantastiskt med lättillgänglig teknik ja. Måste säga att det var fina höstbilder också, speciellt den mot Ridok. Aptitretare!:)

Apropå vilka bergen är: 1 Tjahkelij, 2 Gådoktjåhkkå 1889, 3 Gådokgaskatjåhkkå, 4 Gådoktjåhkkå 1930, 5 Bielloriehppe Oalgásj, 6 Bielloriehppe östkam, 7 Skårvatjåhkkå, 8 Låddebákte, 9 Oalgásj, 10 Stuor Skoarkki, 11 Soabbetjåhkkå, 12 Svirjjatjåhkkå, 13 Unna Skoarkki,14 Lidnokvárásj, 15 Lávnnem, 16 Gådokvárásj, 17 Lulep Spádnek, 18 Alep Spádnek, 19 Ridok, 20 Nammásj. Bilden är tagen från nordöstra Tjahkelij,

Bilagor

• img019 söm_blog.jpg
    img019 söm_blog.jpg
    32.8 KB · Visningar: 371
Grymt stort tack

Apropå vilka bergen är: 1 Tjahkelij, 2 Gådoktjåhkkå 1889, 3 Gådokgaskatjåhkkå, 4 Gådoktjåhkkå 1930, 5 Bielloriehppe Oalgásj, 6 Bielloriehppe östkam, 7 Skårvatjåhkkå, 8 Låddebákte, 9 Oalgásj, 10 Stuor Skoarkki, 11 Soabbetjåhkkå, 12 Svirjjatjåhkkå, 13 Unna Skoarkki,14 Lidnokvárásj, 15 Lávnnem, 16 Gådokvárásj, 17 Lulep Spádnek, 18 Alep Spádnek, 19 Ridok, 20 Nammásj. Bilden är tagen från nordöstra Tjahkelij,

Ska se om jag också kan se dem alla när jag är där.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.