Fjällvandring På tur i bergen

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-03-17, 14:17
Bandersson Bandersson är inte uppkopplad

Jag har bara en liten rekommendation. Istället för att gå ner i Ruonasgårsså kan du gå ner innan Hábres ner mot Tjuoldavvágge. Börja med att följa den första jokken efter passet i Vállevágge och tvära sedan över i riktning mot renvaktarstugan. Kontakten med Tjuoldavvágge, även om den sker ”uppifrån”, ger dig unika utsiktspunkter för spaning efter vilt.
Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 14:54
skogsbaronen skogsbaronen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Bandersson Visa inlägg
Jag har bara en liten rekommendation. Istället för att gå ner i Ruonasgårsså kan du gå ner innan Hábres ner mot Tjuoldavvágge. Börja med att följa den första jokken efter passet i Vállevágge och tvära sedan över i riktning mot renvaktarstugan. Kontakten med Tjuoldavvágge, även om den sker ”uppifrån”, ger dig unika utsiktspunkter för spaning efter vilt.
Tack, Björn!

Det är alltså den vägen du redogör för i blogginlägget som länkades tidigare.
Antar att det inte är något problem alls att ta sig över något utav de tre vattendragen då (de två innan Habres samt det som kommer ur ruonasgårsså)?

/Tomas
Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 15:05
Bandersson Bandersson är inte uppkopplad

Den väg jag pratar om är helt problemfri när det gäller vad. Du behöver förstås gå upp och ner när du tvärar över jokkar och moränkullar men se bara till att göra lite kaffe (med sportbröd med mycket smör och gärna med en bit av en chokladkaka) med jämna mellanrum så är det en upplevelse som du aldrig kommer att glömma.
Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 17:19
skogsbaronen skogsbaronen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Bandersson Visa inlägg
Den väg jag pratar om är helt problemfri när det gäller vad. Du behöver förstås gå upp och ner när du tvärar över jokkar och moränkullar men se bara till att göra lite kaffe (med sportbröd med mycket smör och gärna med en bit av en chokladkaka) med jämna mellanrum så är det en upplevelse som du aldrig kommer att glömma.
Låter som en bra väg.

Tack!

/Tomas
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:34.

Logga in