Ämne: Val av känga
Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-16, 08:46
Granitbitarn Granitbitarn är inte uppkopplad

Halloj!

Jag håller också på att leta nya vandringskängor och kan dela med mig av mina tankar.

Inte riktigt förstått varför man gör skor i Gore-Tex då det behöver tvättas med jämna mellanrum, men hur tvättar man ett par skor?

Jag resonerar så att ett par läderskor håller bra mot väta om de underhålls ordentligt med skoputs el. dyl. men folk verkar underhålla sina kängor lika bra som de tvättar sina bilar. Tvättar man inte bilen regelbundet så ska man inte bli förvånad då man får rostskador.

Hade själv snöat in på ett par Lundhags Jaure II Light men efter att ha provat dem i butik och de tryckte på översidan av foten går de bort.
Så istället provade jag ett par Lundhags Professional II High Regular som satt bättre men är osäker på om jag behöver så höga kängor.

Lutar nu istället mot att jag skaffar ett par M90-kängor som jag vet sitter bra.

Sen tänker jag att om man räknar med att man blir blöt i ett par kängor så är det lättare att torka en känga som har mindre matieral som kan suga upp vatten. Ett strumpbyte funkar då bra (speciellt då man kör dubbla strumpor, vilket både Lundhagskängor och M90 är gjorda för) tills man kan torka kängan.
Svara med citat