Bästa GPS

Garmins senaste knapp Gps 64 har ju desutom en kompass som
fungerar även när den inte hålls horisontellt vilket ökar användbarheten

62s har oxå elektronisk kompass (3 axlar) som funkar i alla lägen, dessutom är just 62s kraftig prissänkt (till ca 2500:) pga. att 64s har just lanserats. (64 har inte elektronisk kompass, bara 64s & 64st)

Mvh troswe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Istället för att starta en ny tråd, så tänkte jag fortsätta i denna, som har en bra rubrik
Funderar på att köpa min första gps (ej Iphone eller liknande)

Frågan är vilken är bästa allround gps (till bil/cykel/fyrhjuling/gående osv)?

Vad väljer man - pekskärm eller knappar?

Har tittat på Garmin modellerna Oregon 600/650 serien, Etrex 20/30 och 64s/st (alla har båda gps systemen)
Har även varit och känt praktiskt på dessa modeller,

Har läst på forumet och även sökt info på andra sidor, tittat på youtube där de visar hur resp "system och innehåll" används, läst instruktionsböcker, men likväl blir jag inte klar över vilken man skall välja, alla har för och nackdelar

Hur har ni tänkt när ni valde knappar eller pekskärm?

Smartaste och haverisäkraste köpet är nog vassaste gps64an
Den har knappar så den fungerar i alla lägen.

Att skärmen är liten är ju inget jätteproblem bara man toppar med pappers/tyvekarta för översikt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips