Sökresultat
-
En vanlig Brun läder känga
Det är denna isåfall, om den är helt skinnfodrad. Dom andra har något icke-skin foder till iallafall viss del verkar det som. Såg även att red wings grejer också verkar ha det vilket känns väldigt konstigt för den prislappen dom tar. Verkar som att dom flesta kängorna har någon icke läder... -
En vanlig Brun läder känga
Det fanns en hel del bra tips i den tråden, tackar. Dom flesta länkarna är dock ej längre i bruk tyvärr, Skråmträsk hade en känga som verkar ha allt som efterfrågas men den ligger på över 5k så ska kolla några varv till innan efter något i en snäppet lägre prisklass. -
En vanlig Brun läder känga
Jag har lagt mer tid än jag ens vill erkänna till mig själv på att försöka hitta en brun(cognac/fudge) halvhög läder känga som enbart har läder på insidan av kängan och är överlag gjord in en sund och hållbar konstruktion. Hanwag Men's Kofel Mid Special Edition... -
Skor i enbart läder och gummi
Jag fick bra hjälp här när jag frågade angående kängor så jag prövar på en ny tråd angående vanliga skor med. Jag har märkt att alla mina vanliga skor(sneakers mest) börjar efter max något år lukta illa och märkligt så fort jag använder dom och jag gissar att det är pga alla "fake" material och... -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Jag "kapar" min egna tråd här med en annan käng-relaterad fråga: Jag drog på Väldigt mycket sno-seal vax på mina lundhags jaure förra året och fyllde sedan på med en till omgång för ca 3-4 månader sedan nu. Värmde lädret med hårblås(på svagaste värmen) och applicera vaxet så det blev en fet... -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Blir det någon form av "problem" med kängor som stått i något lager länge fast aldrig använts? tänker om lädret blir lite stelt/torrt och inte formas lika bra efter ens fötter längre eller så? Intressant alternativ hursomhelst, även från den danska sidan som någon länka innan. -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Får ta och google translatea mig igenom deras sida senare idag, ser bra ut och priserna verkar rätt sunda av det jag sätt en så länge. -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Har kikat in dessa kängor tidigare faktiskt från en rekommendation i en annan tråd, tror nog det var du som tipsa om dom då med :) Import avgifterna verkar vara rätt drakoniska när det gäller att få hem saker från Usa vilket också reflekteras tydligt på svenska sidor med amerikanska produkter... -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Tänkte främst att kängan skulle skydda mer mot vatten än springskorna jag traskar runt med nu. Men ja, djungel/öken kängor är nog bra värmereglering på överlag. -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Som svar på tipsen angående springskor, Jag har oftast det nu men rör mig på mycket träskiga marker och runt tjärn osv så känner att jag blir rätt begränsad hur jag rör mig då det känns lite otrevligt i längden att alltid ha genomblöta fötter. Så tänkte mig ett par nogrannt vaxade kängor att... -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Början av deras beskrivning på kängan hahaha : " A proper pair of adventuring boots for those looking for light leather footwear without any GTX features. Even the sole construction is stitched and repairable, goddammit. " Helt klart ett intressant alternativ, dom där nere borde ju veta hur man... -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Kan man på något vänster få Hanzels hemsida på engelska? Har vridit och vändigt på hemsidan men lyckas inte hitta någon flik som ändrar. Är mockafodret du skrev om faktiskt mocka eller syntetisk mocca? -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Är dom 100% bara läder där det är läder eller är det någon form av "skumt" skum med någonstans? Har testat deras stuore och hanwags waxenstein förra månaden som skulle vara helt i läder men visade sig ha syntetiskt foder i sig ändå tyvärr. Känns det som att dom andas bra nog att ha en varm... -
Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan.
Jag har fått sådan bra hjälp här på forumet när jag frågat om kläder/kängor tidigare så jag tänker att jag vågar mig på en till trådstart då jag inte hittat någon tråd som handlar om just precis detta: Jag är i planerna att köpa mig ett par kängor att ha under sommaren nu då mina lundhags Jaure... -
Handskar för vinter med lager på lager tänk.
Hur slittåliga skulle du säga att diamond mittens känns? Tänker att jag gärna vill att dom ska kunna ta lätt nafsande från hunden och att man ändå kan greja lite med dom på utan att riskera att det punkteras genom membranet eller så. -
Handskar för vinter med lager på lager tänk.
Den läcker inte in efter några timmars duggregn då eller? Har du en storlek större än vanligt på den skalvanten eller skulle man tex kunna köra storlek 8 på både woolpower mittens och storlek 8 på den här tro? Kör ju helst på något sådant här då priset känns betydligen mer förlåtande än 1500... -
Handskar för vinter med lager på lager tänk.
Tack så mycket gänget för alla tips, verkligen. Jag ser att lovikavanten rekommenderas ofta men kan inte hitta vart den säljs riktigt. Hur är den i jämnförelse med tex woolpower 400 mittens för er som har lovika varianten. Kanske svårt att se bara från en bild iofs... -
Handskar för vinter med lager på lager tänk.
Tack för så snabbt svar. Är den här svarta varianten av hestras army leather(heter extreme med) samma ungefär som den du rekommenderar? https://www.widforss.se/hestra-army-leather-extreme-mitt-svartsvart-1?gclid=EAIaIQobChMI3bvX79Gh-gIVpwSiAx1iKAdLEAQYDCABEgK2t_D_BwE Är det så den klarar av... -
Handskar för vinter med lager på lager tänk.
Jag blir väldigt lätt frusen om händerna och har bestämt att den här vintern så ska jag inte gömma mig utan ha rätt kläder och vara ute precis så mycket som jag känner för. Har tänkt att köra en lager på lager princip även på handskarna och har nu ett par merino liners och ett par swedteam... -
Lundhags Tjakke mid. Varma??
Är en 600 woolpower en medel eller kraftig strumpa enligt dig? Vintern har tidigare varit något jag gömt mig från mest så tjockare sockor osv är ett ganska oanvänt koncept för mig :) Om en ull liner och en i woolpower 600 får plats sedan blir det vid nästa strumpa lite stramt uppe på så kanske...