Sökresultat
-
[Skåne] Gissa bilden!
Om inte mina ögon bedrar mig helt och hållet så är det Haväng, fast söder om den lilla grusvägen som går ner mellan husen till stranden!? Eller finns det någon annanstans som är så på pricken likt...? Sevärdhet till höger om..? Tänker du på Havängsdösen, Skepparpsgården, eller Verkaån då? Det... -
[Skåne] Gissa bilden!
Bromölla och Ifö är rätt! :) Tror att det fortfarande heter Ifö Sanitär, Ifö Ceramics osv, beroende på vilken del av verksamheten som åsyftas. Ska jag vara helt ärlig vet jag dock inte fullt ut i vilka lokaler och i vilken utsträckning det fortfarande är produktion. Men visst händer det annat... -
[Skåne] Gissa bilden!
Dessvärre vare sig (på!) Limhamn eller Höganäs är rätt. Men med Höganäs så börjar det brännas lite, iaf utifrån själva tillverkningen/produktionen. Det finns fortfarande viss produktion på den aktuella platsen, även om området numera också blivit populärt och känt som ett aktivitetscentrum för... -
Ryggåstält
Det finns en del lättviktstält med ryggåskonstruktion som bygger på att du använder dig av vandringsstavar. Typ: https://www.gossamergear.com/products/the-two Dessa tält är oftast utan innertält och tillverkade med lättviktsprincip/material med allt vad det innebär. Om de är lämpliga för hårdare...- HPT
- Inlägg # 2
- Forum: Fjällvandring
-
[Skåne] Gissa bilden!
Tretorn och/eller Helsingborg är inte rätt. Håller med, det är mer passande med naturbilder just här. Men var går gränsen, egentligen? Platsen (och det omgivande området) jag söker är bortsett från tillverkningsindustrin bland annat känd för vissa geologiska förhållanden. Bifogar ett par... -
[Skåne] Gissa bilden!
Den var klurig. Men jag har cyklat där en del på senare tid och kände därför igen skogstypen. Lördag var ju en fantastisk dag. Fint att det var badbart även i Åhustrakten. Jag badade i Karlshamn/Kollevik. Uppskattar det till 15-16 grader där och då. Då tar jag över stafettpinnen med ett mer... -
[Skåne] Gissa bilden!
Har en känsla av ett det är i närheten av Fårabäck/Rinkaby skjutfält. Bränns det? -
[Skåne] Gissa bilden!
Är det din bild, eller har du klippt den från Google maps? Undrar helt enkelt om platsen är dokumenterad där!? -
[Skåne] Gissa bilden!
Oj då, ledsen för felstavningen. Det vore ju verkligen synd om du gick och dog. 🤗 Men om ingen tar nästa bild, så dör kanske tråden ut!? -
[Skåne] Gissa bilden!
Yes, det stämmer! Vindskyddet vid Agusa vilthägn är rätt. Bra där. Dör du nästa @Jonity ! :) -
[Skåne] Gissa bilden!
Verum eller Vantalängan/Brösarp är tyvärr inte rätt. Vantalängan är närmast. -
Lufttryck?
Vilket lufttryck du kör och trivs med beror på en rad olika faktorer såsom hur braeda däck du har, om du har slang eller slanglöst, hur mycket du väger, hur mycket dämpning cykeln har i övrigt/du föredrar, vilken typ av terräng du tänker cykla i osv. Hittade den här guiden från Canyon som jag...- HPT
- Inlägg # 5
- Forum: Mountainbike
-
Tältkamin i titan
Till min Winnerwell fastfold har jag en ihoprullningsbar titanskorsten. Varför tänker du att du inte vill ha det? Det är fantastiskt smidigt, lätt och enkelt. Enda nackdelarna som jag ser det är att det kan vara lite knepigt att rulla ihop och bränna in den första gången, samt att den troligtvis...- HPT
- Inlägg # 2
- Forum: Utrustning allmänt
-
[Skåne] Gissa bilden!
Tack! Sydkust och nära väg hjälpte. Då kör jag jag vidare. Hmm... Hoppas inte för svårt, men vid vilken lägerplats längs med Skåneleden kan man njuta av denna utsikt? Bilden är tagen i slutet av februari i år. Dagen efter var strålande fin, med 5-10 grader varmt och sol. -
[Skåne] Gissa bilden!
Höjehall/Söderåsen!? Red. Såg nu att MrP hann före.