Sökresultat

  1. Sauvakavelija

    Gissa position

    Jasså, jag är långt från lokal, råkade bara flyga förbi med googleearth :) Nästa bild, var är vi nu?
  2. Sauvakavelija

    Gissa position

    Ser ut att vi skulle vara på Jalkedsåejvie, man ser ju Klippfjället och Kroenejenvaellie på den andra bilden?
  3. Sauvakavelija

    Gissa position

    En sån där lång ås finns ju i Vavrratvuopmi vid Pältsan, men jag tror inte vi är så låååångt norrut😉
  4. Sauvakavelija

    Gissa position

    För att börja så gissar jag något långsökt, nästan utomjordiskt.. Marsfjället?
  5. Sauvakavelija

    Gissa position

    Tsahtsa är rätt svar. Vi gick upp och ner från öst. Nästa bild var så god!
  6. Sauvakavelija

    Gissa position

    Ja, i Jämtland, en del av Sverige där jag har aldrig varit. Nästa bild, på vilket fjäll har jag och dimman stigit nu?
  7. Sauvakavelija

    Gissa position

    Gräslidfjället? Där finns ett vindskydd och en likadan sten.
  8. Sauvakavelija

    Gissa position

    Been there, done that... :)
  9. Sauvakavelija

    Gissa position

    Rätt svar! Bra jobbat, det är inte så lätt att gissa på en stenhög. Dimman låg tätt på Tjeuralahko, men trots det gjorde vi dagstur till Kaskasatjåkka 2071 m, fjärde högst topp i Sverige. Den samma dimman har vi fått njuta av på Sälka, Niak, Pältsan och några norska toppar. Nästa bild var så god!
  10. Sauvakavelija

    Gissa position

    Då jag var på Bårddejåhkkå i Sarek NP var dimman också där. Men nu är det fråga om en annan -tjåkka, som har en -pakte brevid sig.
  11. Sauvakavelija

    Gissa position

    En bra gissning, men tyvärr fel. På Sielmmatjåkka hade vi lyckligtvis sol. Det sägs att utsikten från toppen är mycket bra, vi såg förstås ingenting.
  12. Sauvakavelija

    Gissa position

    Du antar rätt, men toppen är fel. Vi är inte i en NP.
  13. Sauvakavelija

    Gissa position

    Den är inte vilken som helst fjälltopp, sådana här finns det inte dussintals i Sverige.
  14. Sauvakavelija

    Gissa position

    Camillas bild #19528 från Nallotoppen väckte minnen, jag har också varit på en fjälltopp i dimma, flera gånger tom. Tex den finska Halti och de norska Galdhöpiggen och Glittertind. Några toppar i Sverige har det också varit, här en topp, men vilken:
  15. Sauvakavelija

    Gissa position

    Jag kände igen Stajgga genast, i fonden till vänster, sedan var det lätt att hitta tältplatsen. Nästa bild kommer i morgon.
  16. Sauvakavelija

    Gissa position

    Gajnajjågåsj?
  17. Sauvakavelija

    Gissa position

    Ja, det kan vara och är Tjäktjastugan! Över 1000 möh, och nu kan man oftast toa utan att köa (bortsett från någon klassisk evenemang kanske). Nästa bild, var så god!
  18. Sauvakavelija

    Gissa position

    Nej, inte Sälka, för här handlar det om betjäning på högre nivå.
  19. Sauvakavelija

    Gissa position

    Ja, den bästa gissningen är väl den rätta. Den jokken kan ibland vara lite knepig att vada, har jag fått veta, har inte själv varit där än. Nästa bild, här har man på sistone tagit bra initiativ att tillfredställa fjävandrarens behov, vissa servicerna har ju blivit fördubblade. Vilken fjällstuga...
  20. Sauvakavelija

    Gissa position

    Jag har nog nånslags fix ide med Abisko alperna, men gissar ändå Nissonvaggejohka?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.