Outside köper BRANT

Förlaget bakom tidningarna Outside och Paddling, Växjöbaserade Go Outside Media, köper skidmagasinet BRANT.

Av: outside

Förlaget bakom tidningarna Outside och Paddling, Växjöbaserade Go Outside Media, köper skidmagasinet BRANT av Zetterqvist förlag.

Outside stärker greppet om de aktiva och sportiga tidningsläsarna genom att förvärva det tioårsjubilerande skidmagasinet BRANT från Zetterqvist förlag.

”Vi är inne i en expansiv fas och har länge funderat på någon form av vintertidning som komplement till Outside och den mer sommartunga Paddling. Brant kommer att passa perfekt i vår portfölj av utåtinriktade magasin”, säger Jonas Hollander VD, Go Outside Media.

Brant kommer att drivas vidare i samma anda som hittills: för alla som älskar äventyr i bergen.

Årets första nummer kommer att produceras av den gamla redaktionen, därefter tar den nya ägaren över rodret. Jonas Svanström kommer även fortsättningsvis ansvara för annonsförsäljning och redaktion/administration kommer att samordnas med övriga titlar men exakt hur den nya redaktionen kommer att bemannas är ännu inte helt klart.

”Förlagsverksamheten har varit en fantastiskt rolig bisyssla för oss men det är dags att lämna över stafettpinnen till någon som kan ta väl hand om den och jag är övertygad om att det nya förlaget kommer att förvalta det vi har byggt upp genom åren på ett bra sätt”, säger Thomas Molin, VD för Zetterqvist Förlag.