Nya pannlampor

Silvas nya stolthet med mycket ljus och låg vikt - Runner

En ultralätt och kompakt pannlampa med stort ljusflöde för den avancerade löparen eller skidåkaren. Unik design och två högeffekts-LED-lampor (550 Lumen) ger Silva Intelligent Light®. Ett starkt fjärrljus i kombination med ett brett flodljus för bäst möjliga sikt fram och samtidigt ett behagligt ljus vid fötterna och sidorna.

Runner har fyra ljuslägen varav ett blinkande varningsljus. Den extremt lätta konstruktionen ger en minimal belastning på huvudet. Det extra breda, antiglidbehandlade pannbandet gör att Runner sitter bekvämt på plats även under aktiviteter i de mest kuperade terränger.

Lampenheten är i aluminium för optimal nedkylning. En stor on/off-knapp gör den enkel att hantera även med handskar på. Ett externt laddningsbart batteri förser pannlampan med full strömstyrka under hela träningspasset och kan placeras var man önskar.

- Runner är tillsammans med cykellampan Pavé Silvas största lanseringar i år och har båda fått ett väldigt stort intresse bland återförsäljarna, säger Tereza Andersson, kategorichef på Silva. När avancerad träning ökar kravet på ljusdistribution är pannlampan Runner det bästa valet.

Runner kommer finnas i butik från och med september 2012. Rekommenderat utpris: 2500 SEK.

Om Runner
Lamptyp: 2 x högeffekts-LED
Lumen: 550
Räckvidd (max/min): 90m/55m
Ljuslägen: max, min, bred, blink
Brinntid: 2h 30 min/10h/ 10h/20h (max, min, bred, blink)
Vattentät: IPX6 Batteri: 2,5Ah 7,4V
Li-ion Mått: 45x46x38 mm
Vikt: 62g (exklusive batterier)

Tipi - pannlampa och ficklampa i ett

Ibland behövs en pannlampa och ibland en ficklampa. Med nya pannlampan Tipi får användaren allt i ett, eftersom den smarta konstruktionen gör att det går att ta loss lampkroppen från huvudställningen och även använda den som ficklampa.

För den som behöver snabb flexibel belysning vid camping eller vandring så är Tipi det perfekta valet. Den är liten och lätt vilket gör den enkel att bära. Oavsett om det är på kvällspromenaden, om du letar efter något vid ditt tält under campingturen eller behöver extrabelysning i din bil eller båt. Att ha Tipi vid sin sida underlättar var som helst, när som helst och hur som helst.

Att Tipi kan användas både som pannlampa och ficklampa gör den unik. Kompakt och lätt design gör den enkelt att ta med överallt. Den stora on/off-knappen gör den enkel att hantera även med handskar på. Tipi finns i färgerna grön och orange.

Tipi kommer finnas i butik september 2012. Rekommenderat utpris 220 SEK.