Nyheter > Ny tidning

Ny tidning

I den digitala tidsåldern går Peak Performance mot strömmen och lanserar en ny tidning, Peak Performance Journal. Tidningen förmedlar varumärkets kultur och den värld de lever i och utvecklar produkter för.

Peak Performance Journal är inspirerad av Life Magazine där bildjournalistiken får stort utrymme och god journalistik premieras. Tidningen riktar sig till dem som delar Peak Performance värderingar och passion för sport, natur och design. Porträtt, intervjuer, design- och sportartiklar blandas upp med mode, där innehållet återspeglar varumärkets känsla för design, kvalitet och innovation. Den röda tråden i detta nummer är Passion. Vilket också är bakgrunden till att Peak Performance en gång startades och blivit ett etablerat internationellt varumärke - passionen för skidåkning.

Detta nummer är Peak Performance Journal indelad i tre delar under tre olika teman; The Culture of Action, The Sporting Life och Into the Wild. Här får läsarna bland annat ta del av Timm Köllns fantastiska porträttbilder av landsvägscyklister, som aldrig tidigare blivit publicerade. Bilder som resulterat i en kommande utställning och bok. Vidare tar Journalen med läsarna på en resa till olika delar av världen såsom; det vilda och unika Sarek, New York från ett vattenperspektiv, samt till Argentina där hästpolon en gång föddes.

Bakom Peak Performance Journal står en fristående redaktion från Åre, NTWRK AB, som samarbetat med frilansande skribenter och fotografer från hela världen, samt Peak Performance marknadsavdelning. Tidningen trycks i 100 000 ex och distribueras genom Peak Performance General Stores, samarbetspartners samt till selektivt utvalda konsumenter.
- Det känns oerhört spännande att utveckla medier och lösningar som kan förmedla och dela Peak Performance starka passion och genuina intresse för den värld vi lever i och utvecklar produkter för, säger Jonas Ottosson, VD Peak Performance.
Logga in för att kommentera
 Glömt namn/lösen?
» Visa även betygsättningar utan kommentar

 

Logga in