Liten lätt hopfällbar stol

Helinox Chair One är en hopfällbar stol med låg vikt.

Av: admin

Helinox Chair One är en hopfällbar stol med en låg vikt på endast 850 gram. Trots den låga vikten klarar den av en belastning på cirka 145 kg. Tack vare den låga vikten och en bra packpåse är den smidig att ta med oavsett vilken aktivitet man ger sig ut på. Den fungerar på både fast och mjukt underlag.

Helinox gör även ett hopfällbart bord till stolen samt vandringsstavar i olika utföranden för både motion och krävande fjällvandringar.

Finns att köpa i de flesta friluftsbutiker. Marknadsförs av Friluftsagenten AB

Video på hur stolen sätts ihop.

2014-04-23 22:45   Dr Kajak
Vilken grej!! Köpte en och den är hur skön som helst! Lätt att sätta ihop och demontera! Alltid med i kajaken!

2014-04-24 11:39   68678
Provsatt den under Vildmarksmässan och kan bara hålla med om att den var väldigt skön att sitta och vila ryggen på. Priset, den extra vikten (nästan ett kg) och volymen gör dock att den aldrig kommer att följa med i ryggsäcken. Kanske att ha med om man kampar med bil!

2014-04-26 07:56   MagnusBroden
Köpte en förra säsongen och den är alltid med i kajaken. Snabb och enkel att montera och otroligt skön att sitta i speciellt om man hittar nått att vila fötterna på.

2014-04-30 11:22   fotografiskt
Fast hur blir det i skog och mark? Jag föreställer mig att den där sjunker ner i vilken yta som helst som kallas skog.

2014-05-01 14:17   Dr Kajak
Lasse Keybets Det gäller som med allt annat. Man måste tänka innan man använder saker och ting.

2014-05-02 00:02   seobserver
Med så små fötter kräver den ju berg eller grus som underlag.
Är så van att sitta på marken på mitt liggunderlag så jag är ingen spekulant, ännu.

2014-06-30 13:46   Hermelin
Om man har en frisk och hel rygg som inte har något emot att man sitter direkt på baken så känns stolen inte riktigt värd varken sin prislapp eller utrymmet i packningen. Om då inte man har en oerhört dålig rygg, faktiskt väger 145 kg eller är så rik att man inte vet vart man ska göra av med pengarna. :)

2014-06-30 20:24   Owl
Instämmer om att den är otroligt skön att sitta i. Tog med den på en kort vandring med familjen i helgen och den betydde mycket för min fru som har svag rygg. Efter vandring med packning var den perfekt för henne. Även lätt att sätta ihop och packa ner.

Trädstolen monteras med ett enkelt handgrepp runt ett träd. Har du tur kan du även få ett bra ryggstöd.
Byxserie från Bergans med tre olika byxlängder i snabbtorkande material för somriga aktiviteter. 1 kommentar
SMHI har nyligen lanserat en webbtjänst som presenterar aktuell vattenflödesinformation med prognoser.
Stand up paddling, SUP, är en snabbt växande paddelsport. Nu finns en ny delbar bräda som förenklar transport och förvaring.
Ett kort referat från den stora frilufts- och vintersportmäsan ISPO i München i januari 2014. 1 kommentar