Lätt, mjuk och minimalistisk design

Av: admin

I enlighet med Houdini standard är varje produkt utvecklad för att tåla, utsättas och användas av extrema idrottare under deras terränggående aktiviteter. Våren och sommaren 2010 är inget undantag. Med tanke på normen inom den traditionella outdoor-marknaden utmärker sig Houdinis karaktär med stilar som väger nästan ingenting, har silkeslen mjuk känsla mot huden. Några exempel:

Liquid Rock Pants - väger 219g (herr, storlek M), ser ut som ett par chinos, är ultramjuka mot huden och ger full rörelsefrihet genom 2-vägsstretch och välskräddad skärning. Stilen har blivit en favorit bland extrema bergsklättrare, har visat sig fungera som slitstarka byxor bland skateboardåkare samt spelat ut varje annat plagg på en backpacking resa genom Central och Sydamerika.

Metropolis Tee - mjuk till den punkt att den knappt är märkbar mot till huden. Fjäderlätt med en flygande känsla, tålig mot påfrestningar och torkar på nolltid. Med en livslängd betydligt längre än en vanlig bomulls T-shirt är det svårt att tro att den är tillverkad av returfiber. För att producera Metropolis Tee går det åt ca 3 PET-flaskor.

Thrill Twill Shorts - gjorda för att hålla, både när det gäller kvalitet och stil. Mjuk yta för optimal komfort mot huden, 2-vägs stretch och skurna för full rörelsefrihet. Utvecklade med inspriation från workwear och denim i sammarbete med våra Houdinifriends och boulderklättrare Stian Christophersen och Anna Winter.

Packman Parka - Lätt och packbart skalplagg som skyddar mot vind och lätt regn. DWR-behandlat för extra skydd mot vind och vatten med optimal ventilation. Torkar snabbt och tar liten plats i packningen. Innerficka fungerar som packpåse.Tillverkade för att ge möjligheter utan begränsningar.

Femtonde delen i en artikelserie om skapandet av det svenska outdoor-märket "Norra" handlar om förpackning. 2 kommentarer
Vi lägger ned mycket tid och pengar när vi ska köpa vandringskängor och pjäxor, men det som kan vara den viktigaste delen i skorna glömmer vi ofta ... 2 kommentarer
Under några veckor har Utsidan testat värmesulor i olika skor och vid olika temperaturer.