Kina nästa heta outdoormarknad

Chefredaktören för kinesiska Outside ska hjälpa svenska företag. Nordiska varumärken som Bergans, Haglöfs, Woolpower, Hilleberg och Klättermusen tänker etablera sig i Kina. De, precis som många andra, ser stor potential i den starkt växande kinesiska outdoormarknaden, som har haft en 30-procentig ökning varje år. Men kulturskillnaderna är stora och de potentiella misstagen ...

Av: outside

Chefredaktören för kinesiska Outside ska hjälpa svenska företag. UR Outside nr 6-2010 Nordiska varumärken som Bergans, Haglöfs, Woolpower, Hilleberg och Klättermusen tänker etablera sig i Kina. De, precis som många andra, ser stor potential i den starkt växande kinesiska outdoormarknaden, som har haft en 30-procentig ökning varje år. Men kulturskillnaderna är stora och de potentiella misstagen ... Relaterade artiklar:

  1. Se rött – res till Kina
  2. Explore: Lundhags vann (i Kina också)
  3. Hemma från Kina

Källa: Outside Online

Läs resten på Outside Online

Läs mer

Vad är bra att tänka på när barnen ska med ut i naturen på vintern? Fyra frilufsiga familjer tipsar om bland annat mat, utrustning och smarta knep.
Destinationer, guidade turer och aktiviteter på hemmaplan.
Vet du inte vad du ska använda årets bidrag till? Här får du tipsen!
Böcker om svensk natur, vandring, sova ute, allemansrätten och matlagning i naturen. Kanske en perfekt julklapp?
En skildring av öden och äventyr i sydvästra Afrika under nådens år 2017. Om en 3000 km lång irrfärd i främst Namibia och Angola. De efterlämnade ... 5 kommentarer

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips