Utsidan-nytt

Sida: Första Föreg. 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa Sista

Pingsten och väderkvarnarna

Thommy Åkerberg har skickat in ytterligare en berättelse, denna beskriver en fågelskådarhelg på Öland.

Sarek 2002

En vandring i Sarek som har nedtecknats av Thommy Åkerberg, som också skrivit om "Muddus" alldeles nyligen.
Thommy Åkerberg gjorde en vandring i Muddus - tillsammans med en massa mygg och en god vän.

EWW 2.0

Kalle Johansson har skrivit ett kåseri om ett vandringsäventyr längs skåneleden. Roger Madsen höll i kameran. Berättelsen heter EWW 2.0, vilket står för "Extreme Walking Weekend version 2.0". Alltstå ...
Tillsammans med goda vänner var Inge Bäckström och paddlade i Ålands skärgård i somras. Här berättar han om turen.

Paddling i Kosterarkipelagen

Inge Bäckström skriver här om en fin helg i Kosterarkipelagen i slutet av maj 2002.
Vid långa träningar och tävlingar bör man förutom vätska tillföra kroppen energi i form av kolhydrater för att förbättra uthålligheten.
Expeditionen som Janne nu varit på till Muztagh Ata finns uppdaterad på hans hemsida. Kom han upp till toppen med cykel eller inte?

Kåseri om en vandring

Ett kåseri kring en vandring utmed Sörmlandsleden, en underhållande berättelse. Kåseriet är skrivet av Tobias Bovin.

Ett fjällsmultron

Här tar Göran Fagerström med dig på ett riktigt fjällsmultron.
Per-Erik Malmqvist ville lära sig det klassiska Spey-kastet för tvåhands flugfiske, och vem kan lära ut det bättre än Pelle Klipping. Läs Per-Eriks rapport från två dagars Spey-kastande vid Emån.

Fiskekartan

Kolla in fiskeplatser mm som våra medlemmar tipsat om på {Utsidans karta}

Nya funktioner

Nu kan du ladda upp en bild på dig själv. Den visas tillsammans med den övriga informationen på din presentationssida. Gå till Din Utsida så hittar du länk till bilduppladdningen i ...

Ny medlemstävling

Nu är det tävlingsdags igen. I samarbete med Bokverket har vi en tävling där du kan vinna en av böckerna i Göran Fagerströms fina Fjällsmultron-serie.

Nyhetsbrev utskickat

Nu har nyhetsbrevet för maj månad gått ut till alla medlemmar. Du kan även läsa det här. Får du inte medlemsbrevet per epost? Kontrollera att du har satt Medlemsbrev = Ja i din medlemsprofil samt ...
När för sjätte året i rad hundspannstävlingen Fjällräven Polar anordnades kom Holland tvåa(!) och Sverige näst sist, strax före Norge.

Vinnare av Arcteryxjacka

De som betalade sitt stödmedlemskap på Vildmark & Äventyrsmässan har deltagit i utlottningen av en Arcteryxjacka. Vinnare blev Gunnar Silén. Grattis önskar vi på redaktionen.

Klätterinstruktörslistan

Utsidans klätterinstruktörslista kommer flytta till Svenska Klätterförbundet och finns därför inte längre här hos oss.

Kakajtur i Värmland

I tre decennier har Inge Bäckström paddlat i ett av Europas finaste sjösystem. Nu återvänder han för ännu en tur.

Stödmedlem se hit!

Vi har 20 stycken biljetter till Vildmarksmässan som pågår den 19 - 21 april på Sollentunamässan. Du som är stödmedlem har nu chansen att vara med i utlottningen av dessa biljetter! OBS: denna ...

Ny geocache

Vi har placerat ut en till geocache "Utsidan #5", denna gång på fjället i närheten av Storlien. Ut på jakt! Glöm inte att du kan se alla geocaches i Sverige på vår interaktiva karta!

GLAD PÅSK!

En riktig glad och solig påsk önskar vi dig. Passa på att njuta av de långa dagarna i skog och mark, på skidor, cykel, på någon klippa, eller något annat som du gillar. Våren närmar sig. Ut och njut!

Fototävling!

Fotosidan.se arrangerar fototävling i samarbete med Utsidan. Temat är 'Barn i natur' och kommer att avgöras ute på Vildmarksmässan i Sollentuna, Stockholm 19-21 april. Inlämningstiden har gått ut ...

Nya artiklar!

Staffan Käll och Inge Bäckström bidrar här med nya berättelser. Staffan Käll berättar om en resa till Ecuador och dess fantastiska vulkanberg. En berättelse med många fina bilder. Inge Bäckström ...

Och vinnaren är...

Nu har vi dragit vinnaren i tävlingen om ett presentkort för de som blev stödmedlem under februari. Och vinnaren är... Hans Westman i Västerås! Tack för ditt stödmedlemsskap Hans, och ha en kul ...

Den första färden

Stellan Ahlgren med vänner berättar från en kanotfärd nerför en av våra fina Norrlandsälvar. Kanoterna tog dem till platser som sällan fiskas och det gav bättre utdelning än de hade hoppats på!

Ny expedition

Nu har Per Wiklund och Jimmie Westlund gett sig iväg för att skida genom Svenska fjällkedjan, med är också Pers hund Colt. De ska gå från Transtrandsfjällen till Treriksröset. Du kan läsa mer och ...
Nu har Mikael Strandberg kommit ut med sin sjätte bok, denna gång handlar det naturligtvis om den senaste expeditionen till Massajland. Under den åtta månader långa vandringen genom massajernas ...

Strandberg.se

Titti och Mikael Strandberg har ny portal för sig och sina äventyr.

Gästexpedition

Under sommaren 2002 kommer Måns Stenberg och Rickard Winberg, Gäst på Utsidan, att paddla hela Sveriges kust med havskajak. Turen ska till hösten resultera i en njutningsguide över svenska kusten. ...