Utsidan-nytt

Sida: Första Föreg. 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa Sista

Livet i fara

Janne Corax berättar här om ett tillfälle då han verkligen känt att livet varit i fara.

Kommentera bilder

Ny funktion: nu kan man skriva kommentarer samtidigt som man lämnar en röst på medlemsalbum och artiklar. Det går också bra att bara skriva en kommentar.

Corax nya planer!

Janne Corax "Gäst på Utsidan", har nya äventyrs- och expeditionsplaner inför sommaren. Han kommer att försöka korsa Chang Tang - den nordliga delen av den Tibetanska högplatån. Dessutom en expedition ...

Höga Atlas

Nicke Sundström berättar om en skidresa till Afrikas skidparadis Atlasbergen.

Höstfiske i Älvdalen

Bilder av David Elmfeldt från en flugfiskehelg i Älvdalen i höstas.

23.000 medlemmar

Under veckan som gick passerade medlemsantalet 23.000. Det är glädjande för oss som jobbar med sidorna. I och med att vi blir fler får vi många källor att ösa ur vad gäller erfarenheter av ...
Äventyraren och Utsidangästen Fredrik Sträng har varit på nya äventyr i Anderna.
1/10 2001 En mellanlandning förstör alltid charmen eftersom det alltid försvinner en väska. Men vi tappade bort två. Cyklar alltså. Tur att Katmandu är staden man gärna väntar i. Vi vandrar ...

Menyerna på Mac

Nu finns möjligheten att stänga av Utsidans menyer. Vissa browser har problem med den Javascript-kod som används, tex IE5 på Mac där det uppstår minnesläckor vid avancerad användning av sk DHTML, ...
Nu har Magnus avverkat 427 mil på sin expedition runt Skandinavien. Han har också passerat polcirkeln. Det har varit en tuff paddling längs den norska kusten med hård motvind. Magnus paddlar därför ...

Klättring i Lofoten

Dick Johansson berättar om sina favoritklippor i Lofoten.

20.000 medlemmar

Vi blir bara fler och fler medlemmar på Utsidan. Det är glädjande! Nu när sommaren är här, är det många aktiviteter som lockar. Hämta inspsiration här och dela gärna med dig av dina erfarenheter i ...

Doppingsjön

Thommy Åkerberg är flitig med att vara ute i naturen och dokumentera det han gör, här är åter en berättelse han skickat in. Ett besök vid Doppingsjön.

Korspunktsjakter

Utsidan har fått in några rapporter och bilder från besökta korspunkter.

Läsarberättelse

Anders Molin och några av hans vänner gjorde en försommarpaddling i Tosa skärgård.

Gäster som paddlar

Jesper och Peter Melander har startat sin paddeltur från Järfälla utanför Stockholm till Sikhällan utanför Umeå. En expedition i förberedande syfte för att testa de egna resurserna och utrustningen ...

På cykel till Asien

Karin Gustavsson och Fredrik Lindén skall ta sig från Sverige till Asien på cykel. De är Gäster på Utsidan och du kan följa dem här på deras färd.

Toppturer på Grönland

Utsidanguiden Stefan Palm har, tillsammans med guidekollegan Anders Berwall och tio gäster, varit på Grönland och träffat människorna, ätit jättekrabbor och upplevt en fantastisk natur.

Multisport som medicin

Kan multisport vara en väg till mental hälsa? Claes Bolinder berättar om sin väg ut ur depressionen.

Utsidan och framtiden

Det händer mycket på Utsidan och inte bara på mötesplatsen, utan också organisatoriskt.

Nytt kajakgalleri

Reinhold Skoglund har fotograferat kajakpaddling båder från kuster och insjöar.

Dykutbildning

Gå dykkurs i sommar?

Regattatest

Utsidan har testat tre jackor och två fleecetröjor från det engelska lågprismärket Regatta.

Höjdarjobb

Utsidanguiden Mikke Eriksson berättar om arbetet som Bergsguide.

Chatten åter igång

Efter att en tids vila har vi åter chatten igång. Denna gång finns ett förbokat schema med temakvällar. Ämnena kommer att röra sig kring säsongsanpassade aktiviteter. Naturligtvis finns utrymme för ...

Skoj med GPS

Drygt ett år efter att SA-störningen i GPS-systemet stängdes av och GPS-systemet fick betydligt bättre precision, har två sporter som använder GPS:en som redskap vuxit fram; "geocaching" och ...

Månadens läsarberättelse

Malin Olin gjorde tillsammans med sin vän Boel första paddelturen i påskhelgen.

Nya multisportbilder

Per Liljeholm har skickat in en serie fina multisportbilder.

Så gjordes Genius

Andreas Bengtsson berättar om hur Haglöfs nya tältserie Genius utvecklades.

Multisport i sta´n

För första gången arrangeras en multisporttävling i stadsmiljö i Sverige.