Fransson gör first descent på Denalis sydsida

Andreas Fransson blev första skidåkaren någonsin att åka sydsidan av Nordamerikas högsta topp, Denali. Freeride lyckades få en pratstund med Andreas från flygplatsen i Anchorage, på väg hem.
– Det var ett bra försök, säger Andreas.

Av: admin

Andreas Fransson blev första skidåkaren någonsin att åka sydsidan av Nordamerikas högsta topp, Denali. Freeride lyckades få en pratstund med Andreas från flygplatsen i Anchorage, på väg hem.
– Det var ett bra försök, säger Andreas.

Källa: Freeride

Läs artikeln på Freeride

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?

Läs mer

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp
Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Nybörjartur - första säsongen med topptur
Kanske har du varit i Åre och vid klart väder sett de omgivande fjällen och funderat på om man även där kan åka skidor? Det kan man såklart - här ...

Höjdarjobb

Höjdarjobb
Mikke Erikssomn beskriver bergsguidens vardag. 1 kommentar

Glidsnöskor

Glidsnöskor
Ett alternativ till vanliga snöskor - glidsnöskor. De är en korsning mellan snöskor och skidor, med stor bäryta och fasta stighudar. I utseende ... 2 kommentarer
Expeditionsredogörelse: Mt. Kosciuszko
Efter försöket att bestiga Carstensz Pyramid på Nya Guinea, vände Olof och Martin fören mot Darwin i Australien, samt ställde siktet på Mt. ... 2 kommentarer

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.