Om Utsidan > Annonsera på Utsidan

Annonsera på Utsidan

Allmänt och statistik

Annonsering på Internet ger större möjlighet än exempelvis tidningar, TV eller radio, att rikta ett budskap direkt till en målgrupp.

På Utsidan når du personer intresserade av friluftsliv, utomhusaktiviteter och äventyr. Våra besökare har också ofta ett intresse av djur och natur, kost och hälsa.

Utsidan har funnits sedan 1995 och har en stor och trogen läsarskara. Utsidan har bra representation i Googles index för i princip alla förekommande sökord inom friluftsliv, så potentialen att nå den som söker något är mycket stor.

Nedan presenteras en sammanställning av besökarstatistiken, som inhämtas med Google Analytics och publiceras på KIA Index och även SIS Index

Statistik

Unika besökare per vecka ~52 000
Antal sidvisningar per vecka ~ 250 000
Antal besök per vecka ~80 000
Medlemmar som tar emot vårt nyhetsbrev ~42 000

Aktuell statistik finns alltid på KIA Index

Annonsering

Nedanstående är de aktuella annonserna på Utsidan. Om du är intresserad av att kombinera olika erbjudanden kan du med fördel kontakta oss för en offert.

Annonsering med banners

Flera olika format kan erbjudas, på hela eller delar av sajten.

Annonsering i nyhetsbrev

Normalt görs ett utskick per månad.

Sponsring av avdelning

Få logotyp och budskap presenterat på alla sidor och innehåll som rör t.ex. Klättring

Kontakt

För alla frågor om annonsering på Utsidan, kontakta Thomas Althoff; [email protected], 070-634 58 11