En blogg som berättar om mina upplevelser och äventyr i livet. Min blogg är som en fridlyst trädgård där likasinnade och människor med mjuka fötter gärna får komma på besök. Skriv gärna något när du är på besök! Välkommen in i min värld.

Att finna balansen - det är att vara i ständig rörelse...

Det var under en föreställning med Cirkus Cirkör i Lund nu i oktober som bitarna föll på plats för mig om just vad balans är.
Att finna balansen är egentligen ett konserverande uttryck,
som ej passar egentligen. Att leva i balans är nog mer korrekt,
enligt min tolkning.

En lång vandring i ett trivsamt tempo,
eller en fartfylld löprunda i skogens backar,
en kopp kaffe med regndroppar i eller en fors att paddla i...

Att finna balansen i sig själv där jag är nu,
att i vardagen skapa en slags mental /fysisk och psykisk kostcirkel där kroppen+själen+psykets behov
blir tillgodosedda det är viktigt för mig.

Varför blev det WombatWorld? Då min dotter var liten så
småfilosoferade hon en del och en dag sa hon att jag var en blandning mellan Nalle Puh (mycket liten hjärna) och Nasse (jag oroade mig alldeles för mycket) alltså är jag en Grisbjörn
och det googlade jag på flera år senare och då kom Wombat upp, så denna sida handlar om en Wombat med en mycket liten hjärna och en orolig själ... :-)

Nya mål och visioner:
Paddla kajak - det har blivit lite paddling i Helsingborg och nu senast en forspaddlingskurs i Bohuslän. 11 gradigt vatten och oktoberregn som föll så fint bland alla de gula bladen. Jag kämpade med teknik och travesering, det blev många slitsamma timmar i kajaken! Det var fantastiskt kul och jag var otroligt stolt över mina framsteg! Mersmak! :-)

Utomhusklättring/inomhus - jag längtar tilllbaka till klättringen och skall till Göteborg i till våren för att fräscha upp mina ringrostiga kunskaper. Hoppas givetvis att det finns en plats i Malmö nu i januari med inomhusklättring så är jag i god form till utomhusklättringen i vårsolen!

En längre resa till Nepal väntar och jag har ett härligt år framför mig med många härliga träningspass i form av långvandring, löpning, klättring, yoga/pilates, kajakpaddling med mera.

Tittar du in här lite då och då så kan du se hur det går med mina mål, visioner och ambitioner.

En glad kommentar är alltid varmt välkommet! :-)

Användarnamn: WombatWorld

Intressen: Klättring, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Multisport, Paddling, Foto, Ridning, Resor, Film i smalare format, dokumentärer, teater, dans, fotokonst, kloka och finurliga böcker åt det filosofiska hållet

2008:
September

Möns Klint and the Rolling Stones there

En vacker septemberdag mötte jag Möns Klint

i skönt ljus och härligt bångstyriga vindar.

Möns Klint Denmark

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.