Att skärgården enbart är värd att besöka på sommaren när solen skiner är det många som tror, men jag tänkte att jag skulle försöka visa att skärgården är underbar och vacker året om, oavsett om det är stiltje eller om det blåser storm. Det bästa av allt är att ALLA är välkomna till Skärgården!

Jag bor på Hasselö i Tjust Skärgård där vi har en rad olika verksamhet. Vi driver en skärgårdsbåt som trafikerar Loftahammar - Hasselö och på Hasselö har jag kajakuthyrning och sportfiske.

Jag gillar att paddla och det är underbart att ha hela skårgården runt hörnet när man är sugen på en tur.

Jag arbetar för att fler ska ta sig ut i skärgården och upptäcka hur vacker den är.

visited 62 states (27.5%)
Create your own visited map of The World or Best time to visit Japan

Användarnamn: Rindmyr

Intressen: Dykning, Fiske, Vandring, Navigering, Mountainbike, Paddling, Foto

Safety First - även på bryggan under manövrering...

Attans vad inlägg det ska bli idag då, men jag känner mig tvungen att förmedla hur högt säkerhetstänkande vi har ombord på Hugin Explorer. Även på bryggan har vi hjälm på oss under manövrering, det ger en massa extra poäng i den så kallade "Safety Award Competition" som existerar.

Crocs - TRC Edition

Hejsan!

Här kommer en bild på de berömda och effektiva TRC's (Turtle Rescue Crocs).

Turtle Rescue Crocs utan uppdrag och ny kajakguide.

Inför mitt sista kontrakt på sydatlanten innan sommarsäsongen börjar hemma införskaffade jag mig ett par specialdesignade TRC's (Turtle Rescue Crocs). Det är ett par Crocs med det antal sköldpaddor på som jag har räddat, samt en liten svensk flagga. Enbart denna utstyrsel verkar har gjort underverk då ingen sköldpadda ännu påträffats. Det är bra!

Den här säsongen hemma blir spännande. Vi har utökat med fler kajaker, en skärgårdsbåt, säkerhetssortiment för kajaker och gas till stormkök.

Räddning av sköldpadda nummer 3

Då var det dags igen....

Jag är lite besviken på mina kollegor som slänger så mycket bråte i sjön!! Det är i alla fall första tanken som kommer över mig.

Nya satsningar inför en spännande säsong 2009

Idag har det blivit officiellt med vår nysatsning på passagerartrafiken till Hasselö strax nordost om Västervik. Det är en nygammal båt som ska heta M/S Tjust och kan ta 72 passagerare.