Nynäshamn farleden korsades och jag lyckades med att, utan att ha kollat innan, passera när inga färjor skulle anlända eller lämna. Passerade en skarvö strax innan.
Dag 20 Långgarn - Kråmö
Det blev en blandat dag, jag gick upp tidigt för att utnyttja morgonlunget och göra distans innan det skulle blåsa upp på eftermiddagen.
Dag 19 Mörtön - Långarn
Den extra vilodagen verkar ha hjälpt ryggen. Det blev 41 km i 7 ms motvind (och hennes hel del lä också) och på börjat kryssningen mellan alla militärövningsfält.
Jag stannade spontant på Långgarn för att jag råkade passera en bra lägerplats (och nästa överfart var i motvind). Men jag fick strax sällskap av ett mycket trevligt ungt par som tagit båten ut för en kvällsgrillning. God mat och gott sällskap och en vattenpåfullning bjöd de på. Tackar så mycket!
Dag 18 extra vila
Det blev en oplanerad spontan vilo dag på Mörtön bland annat pga ryggen från föregående dag.
Den som säger att Grönlands paddlar är mindre slitsamma på leder och muskler har uppenbart inga spännda ryggplattor.
Dag 16 och 17 Möja - Mörtön
Vilodagen på Möja ägnades åt vila, äta och handling. Jag hade nedervåningen för mig själv så gått om rum att stretcha. Mycket trevligt stf boende.
Dag 15 Hallonstenarna - Möja
Det blev en kortare distans till STF Möja för vilodag och handling.
Det var dock nästan trafik stockning i Tornösundet. Först kom det en båt framifrån som jag inväntade och så svängde jag för att krossa farleden, men då kommer det två båtar från andra hållet (tur att jag vred på huvudet). Annars är det inte så mycket båtar i rörelse.