Inlägg för paddlingsresa runt Sverige och Norge, och kanske även lite från andra långturer

Användarnamn: friluftmagnus

2024:
Maj, Juni

Dag 4 Tjuvön - Hornslandet

Idag var det fint väder, lite varmt ibland, men stänker lite vatten över torrdräkten så går det bra.

Utligare en lite kortare dag för att få kroppen i trimm. Fått in lite mer rotation i ryggen så det blir bättre.

Vid Vitskär har de med gammal teknik staplat upp en massa sten, för mig oklart varför.

2024-05-23 22:35   aahnesjo
Ser ut som en timrad stenkista alldeles under vattenytan - troligen rester av en gammal brygga/kaj där islossningarna "hyvlat" bort översta delen. Sköt om ryggen, ett antal medrotationer kvar!

Dag 31 Kristianopel - Nabben

Nu har jag paddlat 1000 km på ca 1 månad (och ska väl upp i ca 5600 km) så lite efter i schemat.

Men alla negativa tankar om tidigt avslut dagen förre försvann när jag gav mig i väg i morse. Det var vindstilla med ett lätt dis och sälarna var ute och åt frukost.

Dag 30 Djursvik - Kristianopel

Det blev en kortare dag då det blåste 7 m/s motvind utan mycket skydd. Passagen utanför fågelskyddet var seg, tyckte saker aldrig kom närmare.

I Kristianopel blåste jag iland för och fylla vatten och övervägede om jag skulle stanna.

Dag 29 Store Hästeholmen - Djursvik

Denna dag började i dimma (med sikt) och lite vågor och vind från Ölands hållet.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.