Just nu befinner jag mig i Borneo för tredje gången på två år. Jag har ett stort intresse för naturen och vårt sätt att ta hand om den(eller inte ta hand om den) I Borneo är problemen stora, regnskog skövlas, arter dör ut, klimatet påverkas... Jag är här för att lära mig mer om problemen och lösningarna. På min hemsida finns info om mina tidigare resor till Borneo. Första resan: Deltagare i Trans Borneo Challenge Andra resan: Filmning och dokumentering av regnskog www.kattissandberg.com

Allt börjar med en dröm. Du bestämmer själv om du ska leva drömmen eller fortsätta drömma...

Är en rastlös tjej som älskar upplevelser, vara ute i naturen, resa, fota, utvecklas, laga mat, äta mat och träna.
Jag vill ha ett syfte med det jag gör, vill känna att jag hjälper andra och framför allt hjälper jorden... för i slutändan..
"There is nothing on a dead planet"

Just nu befinner jag mig i Borneo.
Jag reser runt och besöker nya platser samtidigt som jag lär mig mer om skövling, tjuvjakt, logging med mer.
Jag lär känna nya personer som brinner för att rädda djur och natur. Och förhoppning kan vi lära av varandra.

Drömmen är att upptäcka världen på ett lärorikt och utvecklande sätt.
Drivkraften är att se resultat och syftet är att göra skillnad, vilket vi alla kan.

"Live your life, discover the world, make a change"

Uppvuxen i en liten by i Småland (Påskallavik).
Har restauranglivet i benmärgen då jag är uppvuxen i en krögarfamilj som startat och drivit Påskallaviks Gästgifveri.
Därav mitt stora intresse kring mat. Bott i Stockholm sedan 2006.

Just nu: Sagt upp mig från jobbet, hyr ut min lägenhet och befinner mig på resande fot.

26/9-9/10 Jobb i Portugal - Springtime Travel
9/10-12/10 Amsterdam
12/10-26/12 Borneo
26/12-4/1 Thailand
Med vänliga hälsningar,
Katarina Sandberg

Användarnamn: KattisSandberg

Intressen: Friluftsmat, Dykning, Vandring, Foto, Löpning, Resor, Regnskog, djur, träning,