Även små äventyr är stora

Användarnamn: MagnusBroden

Intressen: Vandring, Långfärdsskridsko, Navigering, Paddling

2016:
Februari

2012:
Mars

Pagajbygge

Efter att jag sett fler och fler använda grönlandspaddlar på filmer på Youtuben så har suget att själv bygga en mer och mer krypigt närmare. Så sagt å gjort så hittade jag på en bräda i garaget i vintras som jag började bearbeta. Resultatet blev väl inget jätte hit till utseendet men får se om den går att använda när det är dax att prova. Tyvärr blev det inga bilder tagna då.

Men så i nya nr av Paddling så var det del1 i en repotage serie om just Grönlandspaddelbygge, så då blev jag naturligtvis tvungen att göra om det igen.

Tänk enkelt

Har länge gått och funderat på ett lämpligt sätt att hänga upp kajaken i taket i garaget en längre tid. Har gått från den mer krångliga till den ännu mer krångliga lösningen. Det blev att den låg mitt på golvet och bara tog en massa plats. Så helt plötsligt så fick jag världens idé kom från ingenstans, man kan ju fundera så här i efterhand hur kunde man inte tänka på det tidigare. Fast ju enklare det är.... varför ska man krångla till allt så mycket.