Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

2024:
Juli

Vasloppsleden dag 4

Vaknade väldigt tidigt, käkade frukost och packade ryggsäcken för den sista sträckan till Mora. Och två timmar senare befinner jag mig vid målgången i Mora.

Summa summarum: Det har varit en rolig, men även krävande vandring. Vädret var lite blandat med sol, regn och gråa moln. Jag är glad att jag fick chansen att göra denna vandring även om det inte bjöd på så många vackra vyer.

Vasaloppsleden dag 3

Vaknade tidigt denna dag, och efter frukosten kollade jag på den gamla Axikvarnen.

Vasaloppsleden dag 2

Efter att ha ätit frukost så packade jag min ryggsäck och fortsatte min vandring mot Mångsbodarna. Där fyllde jag på med vatten.

Vasaloppsleden dag 1

Efter att ha ätit frukost så packade jag min ryggsäck och bar ut den till bilen för att åka till Mora.

Väl i Mora så parkerade jag min bil på långtidsparkeringen och tog bussen upp till Sälen. Efter ca 2 timmars bussresa var jag i Berga by och äventyret kunde börja på riktigt.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.