Hundägare med sambo där båda har ett friluftsintresse boende i Jönköpingsområdet. Att vandra och tillbringa tid ute med våra hundar är något vi gärna gör. Har nyligen inköpt ett Tentipi tält Zirkon 5 light som vi hoppas få använda vid många tillfällen framöver! Naturen är den bästa energiboosten tillsammans med våra hundar, Pluto en jaktgolden och Poppy en schäfer som gärna följer med ut på äventyr! Jag har inte så mycket erfarenhet av att vandra och tälta men sambon har desto mer. Jag fotar väl hellre än bra men skriver gärna några rader och hoppas att det kan inspirera någon annan att ge sig ut! Jag fjällvandrade för första gången för några år sedan och nu är jag strax efter 50 år så det är aldrig för sent! Gillar också att ha en bra utrustning som passar mig och tillfället.

Användarnamn: Helene1

2023:
Augusti

2020:
Januari

2019:
November

Hökensås i november

Efter mycket funderande så slog vi till slut till och inhandlade vårt Tentipi tält! Vi vär väldigt sugna på att ge oss ut och testa det och efter att ha haft uppe det en sväng i trädgården för några veckor sedan så var det dags att ge sig ut på riktigt. Vi har även köpt en liten kamin som heter G-stove kamin och den fick givetvis följa med. Det var en lördag och vädret var lite blandat med några solstrålar men mestadels mulet väder när vi gav oss av. Det blev ingen light-packning precis men vi planerade att ha bilen ganska nära vår tältplats så vi kunde lyxa till det med lite mer packning och även ved var inköpt för ändamålet. Vi landade vid lunchtid och efter en timme så var tält och kamin uppsatt och packningen på plats. Ganska hyfsat raskt ändå!