En blogg om mina tankar, allt mellan himmel och jord.

Peo var namnet, återkommer snart med en utfylligre presentation.

Användarnamn: pookish

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Navigering, Foto, Resor, ,

2008:
Januari

Ressugen!

När man kollar igenom alla bilder som finns på resor som folk gjort och när man läser om alla turer som andra gjort så blir man riktigt sugen på att ge sig iväg till fjälls.

Saknar känslan av att stå uppe på en fjälltopp, torka svetten av pannan.. sippa lite på vattenflaskan och beundra utsikten, Känna känslan av att all möda man lagt ner verkligen betalat tillbaka sig.

Jag kan inte förstå hur folk klarar av att leva i en storstad i hela sitt liv och aldrig komma ut och uppleva den speciella känslan man får då man kommit upp på en topp..

Snart är det dags för värnplikten och man får väl sig ett gäng dagar i fält, men det är i fjällen jag vill vara. Jag måste verkligen ut i sommar! Upp bland de norrländska fjällen och känna denna otroliga livsglädje.

Sommar sommar sommar, giv mig sommar!